Rozumiem. Ja wykorzystuję po cztery palce i mam zupełnie niepoprawne nawyki, jeżeli oceniać je z punktu widzenia szybkiego i efektywnego pisania. Aczkolwiek błędy popełniam bardzo rzadko, szybko je wychwytuję i zupełnie nie rozprasza to mojej uwagi. Klawiaturę znam na pamięć.Anka-K pisze: ↑2023-11-29, 12:28 Kilka razy programowałam w VB tylko dlatego, bo musiałam. Excel nie działał tak jak potrzebowałam.
Bardzo brakowało mi wtedy pisania wszystkimi palcami.
Myślenie nad programem rozpraszało mi szukanie znaków na klawiaturze, robienie błędów w tych znakach, szukanie tych błędów i poprawianie.
Przymus programowania się skończył, więc konieczność takiego pisania ustała.
Informatyk, który piszę wszystkimi palcami może nie być tu obiektywny.
Oczywiście wiem, że nie ma gotowego harmonogramu zajęć, ale gdyby można było się przymierzyć troszkę do ich implementacji, to jak szacunkowo mogłoby to wyglądać?
Dużo ważniejsza jest znajomość języka angielskiego.
Co do planu zajęć, zakładając, że uczymy się np. Javy, trzeba by skupić się na początku na następujących zagadnieniach:
1. Co to jest kod źródłowy, kompilacja, bytecode, Java Virtual Machine
2. Pojęcie zmiennej, typu, przypisania, wyrażenie języka.
3. Pojęcie algorytmu, problemu obliczeniowego.
4. Problem sortowania liczb. Pseudokod. Algorytmy sortujące.
5. Wejście i wyjście danych.
6. Co to jest system kontroli wersji, podstawowe operacje na repozytorium,
7. Wykonywanie programu.
Później można by przejść do pewnych ogólnych zagadnień:
1. Back-end i front-end.
2. Paradygmaty programowania.
3. Framework - ogólnie co to jest i do czego służy.
4. Modelowanie dziedziny.
5. Wzorce projektowe i inne dobre praktyki.
6. Refactoring.
Później jakiś mini projekt, na który teraz nie mam pomysłu, ale coś by się wymyśliło:P
To taki wstęp do programowania, pewne na kilkadziesiąt godzin.