Nowy regulamin

Tutaj znajdziesz regulamin forum oraz wszystkie inne ważne informacje. Zamieszczane są w nim także ogłoszenia o sprawach związanych z forum.
Awatar użytkownika
Dominik
Elitarny komentator
Elitarny komentator
Posty: 1481
Rejestracja: 23 sie 2015
Lokalizacja: Ostrowiec
Wysłał podziękowań: 56 razy
Otrzymał podziękowań: 79 razy
Płeć:
Kontakt:

Nowy regulamin

Post autor: Dominik » 2018-02-11, 00:21

Z dniem 25 lutego 2018r. zacznie obowiązywać poniższy regulamin. Od teraz do tego dnia administracja też będzie go wymagać, jednak w mniejszym stopniu. Prosimy o zapoznanie się z nim, napisanie ewentualnie swoich uwag.
Dostaniecie jeszcze mailing informujący o tych zmianach.

Regulamin Forum
§ 1
Zasadniczym celem Forum jest rozwój osobisty w wierze katolickiej. Wątki przeciwne temu celowi mogą być automatycznie usuwane.

§ 2
Dyskusja na tematy związane z religią katolicką i wiarą, oraz tematami, które są ważne dla katolików. W szczególności także na tematy związane z innymi wyznaniami i religiami. Tematy polityczne są dopuszczalne jeśli dotyczą wpływu polityki na naszą rzeczywistość, zwłaszcza w kontekście wiary i swobód i postaw religijnych oraz patriotyzmu.

§ 3
Forum jest otwarte dla osób wierzących i niewierzących. Prawo do wypowiedzi posiadają wyłącznie osoby zarejestrowane. Używany login nie może obrażać niczyich uczuć.

§ 4
Każdy uczestnik ma prawo do wyrażania swoich poglądów. Ale nikt nie ma prawa do indoktrynacji (tj. systematyczne lub natarczywe wpajanie jakichś idei, doktryn względnie przekonań), ani szerzenia propagandy sprzecznej z głównymi założeniami Forum.

§ 5
Każdego uczestnika dyskusji obowiązuje odnoszenie się z szacunkiem do innych osób i instytucji. W szczególności do Boga, Pisma świętego i całej uznanej przez lud wierny strefy sacrum. W związku z tym całkowicie zabrania się:
5a - obrażania Boga i jego wyznawców,
5b - obrażania innych bóstw i ich wyznawców,
5c - obrażania Kościoła i jego przedstawicieli,
5d - obrażania innych dyskutantów,
5e - propagowania treści sprzecznych z wiarą katolicką i Nauką Kościoła,
5f - dokonywania arbitralnych ocen Boga, bóstw, instytucji i ludzi, w szczególności negatywnych (nie dotyczy ocen zachowań, faktów, czynów),
5g - odnoszenie się do dyskutanta, zamiast do tematu,
5h - używania słów powszechnie uznanych za wulgarne, obraźliwe lub poniżające,
5i - deprecjonowania wyższych wartości,
5j - głoszenia i publikowania treści niezgodnych z obowiązującym prawem,
5k - wklejanie zbyt długich, mało czytelnych i monotonnych postów,
5l - umieszczanie reklam (także przez podawanie linków w treści postów) i przeprowadzanie kwest bez indywidualnego uzgodnienia z moderacją,
5m - Ograniczania postów do krótkich, nic nie wnoszących wypowiedzi, typu: "Popiera", Tak myślę", "Sprzeciw".

§ 6
Rzetelna i poparta argumentami krytyka jest dopuszczalna pod warunkiem zachowania zasad z punktu 5. W przypadku podawania faktów i ich oceniania wymagane jest udokumentowanie i uzasadnienie. W przeciwnym razie, zamiast oceny, należy podawać swoją opinię.

§ 7
Cytowanie treści innych autorów wymaga podania autora, źródła lub linku do publikacji. Cytaty powinny być wyróżnione: cudzysłowem, kursywą, pogrubieniem lub kolorem.

§ 8
Obowiązkiem każdego dyskutanta jest zachowanie pisowni polskiej, w szczególności zasad pisowni słownictwa religijnego zgodnie z zasadami ortografii.

§ 9
Forum dyskusyjne zobowiązuje do wymiany poglądów z innymi uczestnikami. Wątki, w których autor nie ustosunkowuje się do wypowiedzi innych dyskutantów będą usunięte. Wypowiedzi ignorujące wątek dyskusji mogą być usuwane.

§ 10
Każdy dyskutant ma prawo do zgłaszania zastrzeżeń administratorom i/lub moderatorom. Przy zgłaszaniu obowiązuje powołanie się na konkretny wpis oraz umotywowanie zgłoszenia.

§ 11
Przed założeniem nowego tematu uprasza się o uprzednie sprawdzenie, czy podobny wątek już istnieje. W przypadku założenia nowego wątku na temat już istniejący moderacja ma prawo przenieść posty do wcześniej założonego wątku.

§ 12
Administracja ma prawo przenosić posty i tworzyć z nich nowe wątki. Działania takie są zawsze jawne, a uzasadnienie można przeczytać w pierwszym poście nowego tematu.

§ 13
Administracja i moderatorzy ma prawo edytować, zmieniać lub usuwać posty, których treść narusza regulamin.

§ 14
Edytowanie postów jest możliwe w ciągu 90 minut po ich napisaniu.

§ 15
15a Każdy osoba może posiadać tylko jedno konto na forum. Z jednego komputera bądź sieci internetowej może korzystać tylko jeden użytkownik forum. W przypadku gdy mamy podejrzenia że nie jesteśmy jedynymi użytkownikami, fakt ten zgłaszamy bezzwłocznie administracji

§ 16
Ostrzeżenia wygasają po 90 dniach.

§ 17
W szczególnie drastycznych sytuacjach moderatorzy mają prawo do usuwania postów, wątków, kont oraz zabieranie dostępu bez ostrzeżenia.

§ 18
Zakres kar
18a - Zwrócenie uwagi na pw z prośbą o zmianę
18b - Upomnienie publiczne w wątku
18c - Żądanie udowodnienia wpisu, lub usunięcia i/lub przeproszenia.
18d - Wycięcie części postu lub zastąpienie inną treścią, lub usunięcie postu.
18e - Czasowa blokada wątku lub użytkownika.
18f - Ostrzeżenie
18g - Zamknięcie lub usunięcie wątku
18h - Usunięcie konta
Ostatnio zmieniony 2018-02-11, 15:10 przez Dominik, łącznie zmieniany 1 raz.
Przekaż mi 1% swojego podatku KLIK

Awatar użytkownika
Jakub2

Re: Nowy regulamin

Post autor: Jakub2 » 2018-02-11, 21:53

Mam uwagi do paragrafu 13 i 18d, otoz z tym zmienianiem tresci powinno to byc dokladniej objasnione, bo w obecnej formie to moderator moglby wpisywac cokolwiek w miejsce czyjejs tresci postu, co nie zawsze bedzie zgodne z prawem, bo tak jak jest to oznaczalo b y takze pisanie postow pod czyims nickiem i na czyjas odpowiedzialnosc.
Mysle ze chodzi tu o poprawki, a nie zmiane tresci postow, wiec powinno to byc dokladniej okreslone.
Ostatnio zmieniony 2018-02-11, 21:55 przez Jakub2, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Andej
Elitarny komentator
Elitarny komentator
Posty: 3015
Rejestracja: 20 lis 2016
Otrzymał podziękowań: 308 razy

Re: Nowy regulamin

Post autor: Andej » 2018-02-11, 22:01

Właściwie interpretujesz. Nie chodzi tu o podszywanie się pod kogoś, tylko zaznaczoną zmianę. Moderatorzy zaznaczają swoje ingerencje innym kolorem i podają swój nick.

Dziękuję za uwagę. Każda opinia jest dla nas cenna. Rozważymy sprecyzowanie zapisu. Niezależnie od ustaleń, nie będzie niczego, co do czego wyraziłeś obawy.

Awatar użytkownika
Dominik
Elitarny komentator
Elitarny komentator
Posty: 1481
Rejestracja: 23 sie 2015
Lokalizacja: Ostrowiec
Wysłał podziękowań: 56 razy
Otrzymał podziękowań: 79 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Nowy regulamin

Post autor: Dominik » 2018-02-11, 22:14

Każda edycja posta użytkownika przez moderatora/administratora powinna być odpowiednio skomentowana kolorem czerwonym co zostało zmienione.
Może wystarczy taki zapisek dodać do regulaminu, tylko że i tak przestrzegamy tej zasady, po za ostatnim błędem przy przenoszeniu postów.

Do regulaminu planujemy zrobić dodatek w którym będzie wyjaśnione dokładniej co mieliśmy na myśli pisząc dany punkt regulaminu.
Przekaż mi 1% swojego podatku KLIK

Awatar użytkownika
Jakub2

Re: Nowy regulamin

Post autor: Jakub2 » 2018-02-11, 22:37

Andej pisze:
2018-02-11, 22:01
Właściwie interpretujesz. Nie chodzi tu o podszywanie się pod kogoś, tylko zaznaczoną zmianę. Moderatorzy zaznaczają swoje ingerencje innym kolorem i podają swój nick.

Dziękuję za uwagę. Każda opinia jest dla nas cenna. Rozważymy sprecyzowanie zapisu. Niezależnie od ustaleń, nie będzie niczego, co do czego wyraziłeś obawy.
Nie mialem na mysli zlych intencji administracji, czy moderacji, tylko klarownosc regulaminu, bo predzej czy pozniej ktos to zauwazy i przy jakichs zgrzytach z niesfornym forumowiczem moze z tego wyjsc ostra krytyka samego dzialania forum.
Poza tym prawnie to tez niezbyt dobrze wyglada.

Awatar użytkownika
Dominik
Elitarny komentator
Elitarny komentator
Posty: 1481
Rejestracja: 23 sie 2015
Lokalizacja: Ostrowiec
Wysłał podziękowań: 56 razy
Otrzymał podziękowań: 79 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Nowy regulamin

Post autor: Dominik » 2018-02-11, 22:50

Chyba nigdy się nie spotkałem z takim zapisem w regulaminie forum, tylko że też nic nie było o edycji postów przez administracje.
Jakub2, dobra uwaga, skoro w regulaminie poruszyliśmy kwestie edycji postów, to trzeba to doprecyzować.
Przekaż mi 1% swojego podatku KLIK

Awatar użytkownika
Dezerter
Elitarny komentator
Elitarny komentator
Posty: 3987
Rejestracja: 24 sie 2015
Lokalizacja: Inowrocław
Wysłał podziękowań: 345 razy
Otrzymał podziękowań: 226 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Nowy regulamin

Post autor: Dezerter » 2018-02-11, 22:57

Faktycznie zazwyczaj na forach jest zapis, że koloru czerwonego może używać tylko Administracja.
Nie czyńcie tak jak ci przeciw którym występujecie

Awatar użytkownika
Andej
Elitarny komentator
Elitarny komentator
Posty: 3015
Rejestracja: 20 lis 2016
Otrzymał podziękowań: 308 razy

Re: Nowy regulamin

Post autor: Andej » 2018-02-12, 09:10

Regulamin jest dokumentem obowiązującym wszystkich uczestników Forum na takich samych zasadach.
Regulamin Forum nie dotyczy obowiązków nałożonych na administratorów i moderatorów. W tym obowiązku zaznaczanie kolorem czerwonym oraz podpisem (nickiem) swoich interwencji.
Kwestionowany punkt 13 określa sposoby interwencji. Nie ma w nim nic na tematy obowiązujące administratorów i moderatorów. Jest ostrzeżeniem dla dyskutantów przed wpisywaniem treści niezgodnych z regulaminem. Dodatkowo punkt jest informacją, o tym, że interwencja może nastąpić.

Jak pokazuje praktyka stosowania prawa w ostatnich latach, za treści publikowane na Forum odpowiadają prawnie administratorzy i moderatorzy. Co nie znaczy, że w szczególnie drastycznych przypadkach prokuratura nie może zażądać od administratora podanie danych forumowicza. Poza tym całe odium treści łamiących prawo spadają na Forum. A naszym zadaniem jest niedopuszczanie do tego. Dlatego punkt ostrzegający przed prawem do zmiany lub usuwania treści niezgodnych z Regulaminem i obowiązującym prawem, jest potrzebny.

W prawie autorskim nie znalazłem nic na temat praw autorskich do anonimowych wypowiedzi na forach. Nie znalazłem też nic na temat autoryzacji lub jej braku postów na forum. Oczywiście, mogłem coś pominąć, dlatego wdzięczny będę za wskazanie paragrafów prawa autorskiego, które łamane byłyby przy interwencji w posty.

Awatar użytkownika
Jakub2

Re: Nowy regulamin

Post autor: Jakub2 » 2018-02-12, 12:19

Chyba zmieszaliscie dzialania moderacyjne z pisaniem tresci w imieniu autora postu jako jego slow, bo wlasnie o tym pisalem, a tresc zapisu sugeruje mozliwosc pisania jakichkolwiek tresci w czyims imieniu i w czyims poscie.
Jesli post jest obrazliwy itp. to po prostu administracja ma prawo go usunac. Nie ma co wtedy pisac czegokolwiek w czyims usunietym poscie.
Jesli chodzilo by o prawa autorskie to trzeba by dodac zapis o tym ze forum zastrzega sobie prawo wykozystania zamieszczonych materialow, artykulow i wypowiedzi, albo forumowicz-autor piszac na forum rezygnuje z jakichkolwiek roszczen autorskich czego potwierdzeniem jest akceptacja regulaminu przy rejestracji.
Ta druga czesc niezbyt dobrze brzmi, bo np. Marek stracil by prawa autorskie ksiazek do ktorych linki podaje.

Dobrz by bylo zabezpieczyc forum przed zadaniami jak np. Krzysiuniepieklo, zadal zwrotu wykasowanych postow, a takie zadania to podwojna robota dla moderacji, pierw usuwac nieodpowiednie posty a pozniej je wyszukiwac i przesylac autorowi.
Ostatnio zmieniony 2018-02-12, 12:21 przez Jakub2, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Andej
Elitarny komentator
Elitarny komentator
Posty: 3015
Rejestracja: 20 lis 2016
Otrzymał podziękowań: 308 razy

Re: Nowy regulamin

Post autor: Andej » 2018-02-13, 12:56

Linki do wydawnictw nie znoszą prawa autorskiego.
Mam też prawo cytować samego siebie. Jeśli czynię to z podaniem źródła, to też nie łamię prawa autorskiego, ani nie zwalniam cytatu z ochrony.


Czy są jakieś podstawy prawne do uznania treści publikowanych na Forum za własność forum?

Awatar użytkownika
Dominik
Elitarny komentator
Elitarny komentator
Posty: 1481
Rejestracja: 23 sie 2015
Lokalizacja: Ostrowiec
Wysłał podziękowań: 56 razy
Otrzymał podziękowań: 79 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Nowy regulamin

Post autor: Dominik » 2018-02-13, 14:12

Zwykłych postów nie chroni prawo autorskie. Tylko np. felietony, wiersze, tam gdzie jest jakoś twórczość.

Nie przesadzajmy Jakub2, nikt tutaj nie będzie pod użytkownika się podszywał. Administracja ma prawo edytować każdy post, a praktyką jest że o tym informujemy czerwonym kolorem co zmieniliśmy.
Przekaż mi 1% swojego podatku KLIK

Awatar użytkownika
Mivia
Dyskutant
Dyskutant
Posty: 270
Rejestracja: 31 lip 2017
Wysłał podziękowań: 126 razy
Otrzymał podziękowań: 125 razy

Re: Nowy regulamin

Post autor: Mivia » 2018-02-13, 17:31

Mi pasuje

Awatar użytkownika
Katol
Gawędziarz
Gawędziarz
Posty: 429
Rejestracja: 7 wrz 2017
Wysłał podziękowań: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Nowy regulamin

Post autor: Katol » 2018-02-13, 21:24

Tego zapisu nie rozumiem.
"Używany login nie może obrażać niczyich uczuć."
Przez login uczestnik określa samego siebie. Chyba nie obraża swoich uczuć??

Nowy regulamin ogranicza wolność słowa. Jak dla mnie, to za bardzo.
Syme, pracownik Ministerstwa Prawdy opisuje Winstonowi na czym polega tworzenie nowomowy:
My niszczymy słowa. Setkami, i to dzień w dzień. Redukujemy język, plewimy z niego wszystko, co zbędne.
("Rok 1984", George Orwell)

Awatar użytkownika
Dezerter
Elitarny komentator
Elitarny komentator
Posty: 3987
Rejestracja: 24 sie 2015
Lokalizacja: Inowrocław
Wysłał podziękowań: 345 razy
Otrzymał podziękowań: 226 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Nowy regulamin

Post autor: Dezerter » 2018-02-13, 21:41

Jakub2 pisze:
2018-02-12, 12:19
Chyba zmieszaliscie dzialania z pisaniem tresci w imieniu autora postu jako jego slow, bo wlasnie o tym pisalem, a tresc zapisu sugeruje mozliwosc pisania jakichkolwiek tresci w czyims imieniu i w czyims poscie.
Jesli post jest obrazliwy itp. to po prostu administracja ma prawo go usunac. Nie ma co wtedy pisac czegokolwiek w czyims usunietym poscie.
Albo usuwamy jeśli jest cały nie do przyjęcia, lub nie na temat
np Marek Piotrowski ma zły zwyczaj pisanie takich postów - proszę zaniechaj tego - które po prostu będziemy usuwać:
"...", albo jakieś 4 litery ;)
jeśli natomiast napasiesz ciekawy post i zechcesz nazwać dyskutanta głupi to zrobimy coś takiego jeśli natomiast
napasiesz ciekawy post i zechcesz nazwać dyskutanta (...) to zrobimy coś takiego
albo coś takiego
jeśli natomiast napasiesz ciekawy post i zechcesz nazwać dyskutanta niemądry to zrobimy coś takiego
za dopiskiem - [nie używaj takich słów, bo obrażasz ludzi- Dezerter]
Czy teraz jasne? Naprawdę nie widziałeś jak dotychczas działamy? - jakieś masz zastrzeżenia (poza moją pomyłką do której się przyznałem i przeprosiłem - po prostu po przeniesieniu twojego posta do innego właściwego wątku, nie wszedłem do obu wątków i nie sprawdziłem jak wygląda wątek po mojej moderacji - mój błąd - teraz już sprawdzam.)

Katolu a co ty na taki nik "Benedykt XVI Antychryst", albo "Pogromca katoli", albo "666"
katolu - konkrety proszę!
Ostatnio zmieniony 2018-02-13, 21:45 przez Dezerter, łącznie zmieniany 3 razy.
Nie czyńcie tak jak ci przeciw którym występujecie

Awatar użytkownika
Jakub2

Re: Nowy regulamin

Post autor: Jakub2 » 2018-02-13, 21:54

Kompletnie zle mne zrozumiales, bo ani nie mam zamiary odnosic sie do kogos personalnie , ani nie mam zamiaru uzywac zwrotow bedacych takim zamiarem.
Natomiast jesli ktos nakierowuje temat na rozumieniie personalne to jjest niieuniknionym odpowiedz w takim kontekscie.
Jesl ichcialbymm nazwac dyskutanta "glupi" co jest najmniej prawdopodobne, to zastosowal bym przenosnie, w stosunku do mojej wlasnej osoby. Niestety niektore szczegoly wymagaja wypunktowania zrodla bledow, i wtedy istota wyjasnienia moze ( ale niie musi) byc bezposrednia czy nawet personalna.

Zablokowany