Królestwo Boże
Królestwo Boże
Mam pytanie. Co to jest Królestwo Boże? Wtedy, jak Jezus uczył. A teraz. Różaniec 3 tajemnica radosna.
Re: Królestwo Boże
No popatrz, wchodzę na fb, i prawie dziś trafiam na taki wpis użytkownika "Boży punkt widzenia"
Temat Królestwa pociąga mnie niezmiennie od lat. Właśnie ono było treścią przepowiadania Pana Jezusa. Czytamy, że „obchodził On całą Galileę, nauczając w tamtejszych synagogach, głosząc Ewangelię o królestwie i lecząc wszystkie choroby i wszelkie słabości wśród ludu” (Mt 4,23). O tym Królestwie czytamy także w listach Pawła: „królestwo Boże to nie sprawa tego, co się je i pije, ale to sprawiedliwość, pokój i radość w Duchu Świętym. A kto w taki sposób służy Chrystusowi, ten podoba się Bogu i ma uznanie u ludzi” (Rz 14,17-18).
W greckim tekście czytamy: dikaiosynē kai eirēnē kai chara en hagios pneuma. Sprawiedliwość rozumiana jako stan świętości, do którego powołał i wzywa nas Bóg, która zostaje nam udzielona jako łaska, a nie coś, co sobie wypracowujemy. Pokój, który jest darem Ducha, a zarazem pewnym stylem życia, bo chrześcijanina powinien zawsze, o ile się da, dążyć do przebaczenia i pojednania. Radość w Duchu Świętym to również dar. Każdy, kto doświadczył wyłania Ducha Świętego, miał też pewnie okazję przekonać się o tym jak wielką radość ze sobą przynosi.
Królestwo Boże jest nierozerwalnie związane z działaniem Ducha Bożego. Bez Niego jest puste, pozbawione mocy, a przecież wiemy, że „nie w słowie, lecz w mocy przejawia się królestwo Boże” (1 Kor 4,2). Grec. dynamis - to jest moc, o której pisze Paweł. Moc i siła pochodzące od Boga, moc czyniąca cuda Jego imię. Zawsze gdy się objawiała, Jezus mówił o nadejściu Królestwa.
Tęsknię za takim chrześcijaństwem. Tęsknię za chrześcijaństwem pełnym mocy, za wiarą, która zamienia rzeczywistość, która w sposób widoczny i nieodwołalny przemienia serca. Tak było u początków i wygląda na to, że Duch Święty na nowo prowadzi Kościół ku tym korzeniom. Żyjemy w niezwykłym czasie! Jeszcze wiele ujrzą nasze oczy. Duch Święty dopiero się rozkręca.
Przytoczę jeszcze biblijne rozważania o przypowieściach o Królestwie Bożym:
https://biblia.wiara.pl/doc/4479022.Prz ... ie-Bozym/8
https://www.dziekanowice.pl/czytelnia/c ... stwo-boze/
oraz dobrą katechezę bp Marcinkowskiego:
https://www.niedziela.pl/artykul/45118/ ... estwo-Boze
Dodano po 4 minutach 38 sekundach:
Tajemnice Światła
Chrzest Pana Jezusa w Jordanie
Pierwszy cud w Kanie Galilejskiej
Głoszenie nauk o Królestwie Bożym
Przemienienie na górze Tabor
Ustanowienie Eucharystii
Temat Królestwa pociąga mnie niezmiennie od lat. Właśnie ono było treścią przepowiadania Pana Jezusa. Czytamy, że „obchodził On całą Galileę, nauczając w tamtejszych synagogach, głosząc Ewangelię o królestwie i lecząc wszystkie choroby i wszelkie słabości wśród ludu” (Mt 4,23). O tym Królestwie czytamy także w listach Pawła: „królestwo Boże to nie sprawa tego, co się je i pije, ale to sprawiedliwość, pokój i radość w Duchu Świętym. A kto w taki sposób służy Chrystusowi, ten podoba się Bogu i ma uznanie u ludzi” (Rz 14,17-18).
W greckim tekście czytamy: dikaiosynē kai eirēnē kai chara en hagios pneuma. Sprawiedliwość rozumiana jako stan świętości, do którego powołał i wzywa nas Bóg, która zostaje nam udzielona jako łaska, a nie coś, co sobie wypracowujemy. Pokój, który jest darem Ducha, a zarazem pewnym stylem życia, bo chrześcijanina powinien zawsze, o ile się da, dążyć do przebaczenia i pojednania. Radość w Duchu Świętym to również dar. Każdy, kto doświadczył wyłania Ducha Świętego, miał też pewnie okazję przekonać się o tym jak wielką radość ze sobą przynosi.
Królestwo Boże jest nierozerwalnie związane z działaniem Ducha Bożego. Bez Niego jest puste, pozbawione mocy, a przecież wiemy, że „nie w słowie, lecz w mocy przejawia się królestwo Boże” (1 Kor 4,2). Grec. dynamis - to jest moc, o której pisze Paweł. Moc i siła pochodzące od Boga, moc czyniąca cuda Jego imię. Zawsze gdy się objawiała, Jezus mówił o nadejściu Królestwa.
Tęsknię za takim chrześcijaństwem. Tęsknię za chrześcijaństwem pełnym mocy, za wiarą, która zamienia rzeczywistość, która w sposób widoczny i nieodwołalny przemienia serca. Tak było u początków i wygląda na to, że Duch Święty na nowo prowadzi Kościół ku tym korzeniom. Żyjemy w niezwykłym czasie! Jeszcze wiele ujrzą nasze oczy. Duch Święty dopiero się rozkręca.
Przytoczę jeszcze biblijne rozważania o przypowieściach o Królestwie Bożym:
https://biblia.wiara.pl/doc/4479022.Prz ... ie-Bozym/8
https://www.dziekanowice.pl/czytelnia/c ... stwo-boze/
oraz dobrą katechezę bp Marcinkowskiego:
https://www.niedziela.pl/artykul/45118/ ... estwo-Boze
Dodano po 4 minutach 38 sekundach:
Chyba jednak trzecia tajemnica światła.
Tajemnice Światła
Chrzest Pana Jezusa w Jordanie
Pierwszy cud w Kanie Galilejskiej
Głoszenie nauk o Królestwie Bożym
Przemienienie na górze Tabor
Ustanowienie Eucharystii
Re: Królestwo Boże
Pomyliłem. Światła.
Ale nie wyjaśniła. Jak rozumieć Przyjdź Królestwo Boże? Jak ma przyjść? Co mam zrobić, aby do mnie przyszło?
Ale nie wyjaśniła. Jak rozumieć Przyjdź Królestwo Boże? Jak ma przyjść? Co mam zrobić, aby do mnie przyszło?
Re: Królestwo Boże
Przystępujesz do komunii św w czasie mszy św?
To wtedy przychodzi do Ciebie Królestwo Niebieskie. Przeżywając komunie św z Bogiem dostępujemy przedsionka nieba. Stąd płynie radość i pokój chrześcijanina. Modląc się łączysz się z Królestwem Bożym, przyzywając Ducha św.
W niebie sa wszyscy święci, prosząc ich o wspólną modlitwę z Tobą uczestniczysz w Królestwie Bożym.
Czytałeś te artykuły, które Ci podesłałam?
To wtedy przychodzi do Ciebie Królestwo Niebieskie. Przeżywając komunie św z Bogiem dostępujemy przedsionka nieba. Stąd płynie radość i pokój chrześcijanina. Modląc się łączysz się z Królestwem Bożym, przyzywając Ducha św.
W niebie sa wszyscy święci, prosząc ich o wspólną modlitwę z Tobą uczestniczysz w Królestwie Bożym.
Czytałeś te artykuły, które Ci podesłałam?
- Marek_Piotrowski
- Legendarny komentator
- Posty: 19122
- Rejestracja: 1 cze 2016
- Wyznanie: Katolicyzm
- Has thanked: 2632 times
- Been thanked: 4641 times
- Kontakt:
Re: Królestwo Boże
Łk 17:20-21 "Zapytany przez faryzeuszów, kiedy przyjdzie królestwo Boże, odpowiedział im: Królestwo Boże nie przyjdzie w sposób dostrzegalny; i nie powiedzą: „Oto tu jest” albo: „Tam”. Oto bowiem królestwo Boże pośród was jest."
- Dezerter
- Legendarny komentator
- Posty: 14995
- Rejestracja: 24 sie 2015
- Lokalizacja: Inowrocław
- Has thanked: 4217 times
- Been thanked: 2957 times
- Kontakt:
Re: Królestwo Boże
Aby było królestwo, musi być król - chyba się zgodzisz
Bóg jest tym Królem, Jezus jest Królem
A kto poddanymi?
Ci którzy uznają go za swojego Pana i są poddanymi.
Czy uznałeś już Jezusa za swojego Pana i Zbawiciela?
Jest to warunek, by wejść do tego Królestwa, królestwa zbawionych.
Nie jest to jednak Królestwo z tego świata, choć już w tym świecie go budujemy - jest to królestwo duchowe, bo każdy, kto ma Ducha i z tym/w tym Duchu żyje już jest w tym królestwie.
Bóg jest tym Królem, Jezus jest Królem
A kto poddanymi?
Ci którzy uznają go za swojego Pana i są poddanymi.
Czy uznałeś już Jezusa za swojego Pana i Zbawiciela?
Jest to warunek, by wejść do tego Królestwa, królestwa zbawionych.
Nie jest to jednak Królestwo z tego świata, choć już w tym świecie go budujemy - jest to królestwo duchowe, bo każdy, kto ma Ducha i z tym/w tym Duchu żyje już jest w tym królestwie.
Nie czyńcie tak jak ci przeciw którym występujecie.
Re: Królestwo Boże
Nie rozumie. Jeśli ni można rozpoznać, to jak budować. Jezus jest DrugaOsoba Trójcy. Nie wiem, często Królem. Jak ma tu w Polsce przyjść Królestwo? Po czym poznać,że przyszło?
- Marek_Piotrowski
- Legendarny komentator
- Posty: 19122
- Rejestracja: 1 cze 2016
- Wyznanie: Katolicyzm
- Has thanked: 2632 times
- Been thanked: 4641 times
- Kontakt:
Re: Królestwo Boże
Rz 14:17 bt5 "Bo królestwo Boże - to nie sprawa tego, co się je i pije, ale to sprawiedliwość, pokój i radość w Duchu Świętym."
Re: Królestwo Boże
Marek wziął urlop od forum, więc ja przypomnę, ze odpowiedziałam prosto :
Magnolia pisze: ↑2020-02-07, 15:18 Przystępujesz do komunii św w czasie mszy św?
To wtedy przychodzi do Ciebie Królestwo Niebieskie. Przeżywając komunie św z Bogiem dostępujemy przedsionka nieba. Stąd płynie radość i pokój chrześcijanina. Modląc się łączysz się z Królestwem Bożym, przyzywając Ducha św.
W niebie sa wszyscy święci, prosząc ich o wspólną modlitwę z Tobą uczestniczysz w Królestwie Bożym.
Re: Królestwo Boże
To jest bogaty temat, podałam linki do 3 artykułów, jest conajmniej kilka przypowieści o Królestwie Niebieskim, w artykułach znajdziesz biblijne komentarze. Ale prosiłeś o prostą odpowiedź.
- Praktyk
- Biegły forumowicz
- Posty: 1969
- Rejestracja: 28 lis 2017
- Has thanked: 417 times
- Been thanked: 432 times
Re: Królestwo Boże
Tak praktycznie to ujął bym tak. Jak już poczujesz, że każdy człowiek na ulicy jest twoją rodziną i będziesz go kochał będąc świadomym, że z góry patrzy na ciebie kochający Ojciec to znak, że jesteś w Komunii z Bogiem i Kościołem.
Czy to już Królestwo Boże ? Nie jestem do końca pewien, ale w tym stanie możesz bezpiecznie czekać na jego przyjście
Panie patrz na moje serce razem ze mną, patrz na prawdę o mnie razem ze mną.
Re: Królestwo Boże
Zajrzałam także do Katechizmu Kościoła Katolickiego pod hasło Królestwo Boże.:
Królestwo Boże
KKK 567 Królestwo Boże zostało zapoczątkowane na ziemi przez Chrystusa. "Królestwo to zajaśniało ludziom w słowie, czynach i w obecności Chrystusa" (Por. Sobór Watykański II, konst. Lumen gentium, 5.) Kościół jest zalążkiem i początkiem tego Królestwa. Jego klucze zostały powierzone Piotrowi.
"Bliskie jest Królestwo Boże"
KKK 541 "Gdy Jan został uwięziony, Jezus przyszedł do Galilei i głosił Ewangelię Bożą. Mówił: Czas się wypełnił i bliskie jest Królestwo Boże. Nawracajcie się i wierzcie w Ewangelię" (Mk 1, 14-15). "Żeby wypełnić wolę Ojca, Chrystus zapoczątkował Królestwo niebieskie na ziemi" (Sobór Watykański II, konst. Lumen gentium, 3). Teraz wolą Ojca jest "wyniesienie ludzi do uczestnictwa w życiu Bożym" (Sobór Watykański II, konst. Lumen gentium, 2). Czyni to, gromadząc ludzi wokół swojego Syna, Jezusa Chrystusa. Zgromadzeniem tym jest Kościół, który na ziemi "stanowi zalążek oraz zaczątek tego Królestwa" (Sobór Watykański II, konst. Lumen gentium, 5).
KKK 542 Chrystus znajduje się w centrum tego zgromadzenia ludzi w "rodzinie Bożej". Zwołuje ich wokół siebie przez swoje słowa i znaki, które ukazują Królestwo Boże, oraz przez posłanie swoich uczniów. Urzeczywistni przyjście swego Królestwa przede wszystkim przez wielkie Misterium swojej Paschy: śmierć na krzyżu i Zmartwychwstanie. "A Ja, gdy zostanę nad ziemię wywyższony, przyciągnę wszystkich do siebie" (J 12, 32). "Wszyscy ludzie powołani są do tego zjednoczenia z Chrystusem" (Sobór Watykański II, konst. Lumen gentium, 3).
Zapowiedź Królestwa Bożego
KKK 543 Wszyscy ludzie są powołani do Królestwa. Królestwo mesjańskie, głoszone najpierw dzieciom Izraela (Por. Mt 10, 5-7). jest przeznaczone dla wszystkich narodów (Por. Mt 8, 11; 28, 19). Aby wejść do niego, trzeba przyjąć słowo Jezusa:
Słowo (Pana) porównane jest do ziarna, które wsiewa się w rolę; ci, co słuchają go z wiarą i zaliczają się do małej trzódki Chrystusowej, otrzymali już samo Królestwo; własną mocą kiełkuje następnie ziarno i wzrasta aż do czasu żniwa (Sobór Watykański II, konst. Lumen gentium, 5).
KKK 544 Królestwo Boże należy do ubogich i do maluczkich, to znaczy do tych, którzy przyjęli je pokornym sercem. Jezus został posłany, by "ubogim niósł dobrą nowinę" (Łk 4,18) (Por. Łk 7, 22). Ogłasza ich błogosławionymi, ponieważ "do nich należy Królestwo niebieskie" (Mt 5, 3). Właśnie "maluczkim" Ojciec zechciał objawić to, co pozostaje zakryte przed mądrymi i roztropnymi (Por. Mt 11, 25). Od żłóbka aż do krzyża Jezus dzieli życie ubogich; zna głód (Por. Mk 2, 23-26; Mt 21, 18). pragnienie (Por. J 4, 6-7; 19, 28. i ogołocenie (Por. Łk 9, 58). Co więcej, utożsamia się z wszelkiego rodzaju ubogimi, a aktywną miłość do nich czyni warunkiem wejścia do swojego Królestwa (Por. Mt 25, 31-46).
KKK 545 Jezus zaprasza grzeszników do stołu Królestwa: "Nie przyszedłem, aby powołać sprawiedliwych, ale grzeszników" (Mk 2, 17) (Por. 1 Tm 1, 15). Zaprasza ich do nawrócenia, bez którego nie można wejść do Królestwa, ale ukazuje im słowem i czynem bezgraniczne miłosierdzie Ojca wobec nich (Por. Łk 15, 11-32) i ogromną "radość z jednego grzesznika, który się nawraca" (Łk 15, 7). Największym dowodem tej miłości będzie ofiara Jego własnego życia "na odpuszczenie grzechów" (Mt 26, 28).
KKK 546 Jezus wzywa do wejścia do Królestwa, posługując się przypowieściami, które stanowią charakterystyczną cechę Jego nauczania (Por Mk 4, 33-34). Przez nie zaprasza na ucztę Królestwa (Por. Mt 22, 1-14). ale wymaga także radykalnego wyboru: aby zyskać Królestwo, trzeba oddać wszystko (Por. Mt 13, 44-45.; nie wystarczą słowa, potrzebne są czyny (Por. Mt 21, 28-32). przypowieści są dla człowieka jakby zwierciadłami: Czy przyjmuje on słowo jak ziemia skalista czy jak ziemia żyzna? (Por. Mt 13, 3-9. Co czyni z otrzymanymi talentami? (Por. Mt 25, 14-30. Jezus i obecność Królestwa na tym świecie w tajemniczy sposób stanowią centrum przypowieści. Trzeba wejść do Królestwa, to znaczy stać się uczniem Chrystusa, aby "poznać tajemnice Królestwa niebieskiego" (Mt 13, 11). Dla tych, którzy "są poza" (Mk 4, 11), wszystko pozostaje niejasne (Por. Mt 13, 10-15).
Znaki Królestwa Bożego
KKK 547 Słowom Jezusa towarzyszą liczne "czyny, cuda i znaki" (Dz 2, 22), które ukazują, że Królestwo jest w Nim obecne. Potwierdzają one, że Jezus jest zapowiedzianym Mesjaszem (Por. Łk 7, 18-23).
KKK 548 Znaki wypełniane przez Jezusa świadczą o tym, że został posłany przez Ojca (Por. J 5, 36; 10, 25). Zachęcają do wiary w Niego (Por. J 10, 38). Tym, którzy zwracają się do Jezusa z wiarą, udziela On tego, o co proszą (Por. Mk 5, 25-34; 10, 52). Cuda umacniają więc wiarę w Tego, który pełni dzieła swego Ojca; świadczą one, że Jezus jest Synem Bożym (Por. J 10, 31-38). Mogą jednak także dawać okazję do "zwątpienia" (Mt 11, 6). Nie mają zaspokajać ciekawości i magicznych pragnień. Mimo tak oczywistych cudów Jezus jest przez niektórych odrzucany (Por. J 11, 47-48.; oskarża się Go nawet o to, że działa mocą złego ducha (Por. Mk 3, 22).
KKK 549 Wyzwalając niektórych ludzi od ziemskich cierpień: głodu (Por. J 5, 5-15). niesprawiedliwości (Por. Łk 19, 8). choroby i śmierci (Por. Mt 11, 5). Jezus wypełnił znaki mesjańskie. Nie przyszedł On jednak po to, by usunąć wszelkie cierpienia na ziemi (Por. Łk 12,13. 14; J 18, 36). ale by wyzwolić ludzi od największej niewoli – niewoli grzechu (Por. J 8, 34-36). która przeszkadza ich powołaniu do synostwa Bożego i powoduje wszystkie inne ludzkie zniewolenia.
KKK 550 Przyjście Królestwa Bożego jest porażką królestwa Szatana (Por. Mt 12, 26.: "Jeśli Ja mocą Ducha Bożego wyrzucam złe duchy, to istotnie przyszło do was Królestwo Boże" (Mt 12, 28). Egzorcyzmy Jezusa wyzwalają ludzi spod władzy złych duchów (Por. Łk 8, 26-39). Uprzedzają one wielkie zwycięstwo Jezusa nad "władcą tego świata" (J 12, 31). Królestwo Boże będzie ostatecznie utwierdzone przez krzyż Chrystusa: Regnavit a ligno Deus – "Bóg zakrólował z krzyża" (Por. hymn Vexilla Regis).
Teraz mam nadzieje @Jednax masz pełniejszy obraz czym jest Królestwo Boże.
Królestwo Boże
KKK 567 Królestwo Boże zostało zapoczątkowane na ziemi przez Chrystusa. "Królestwo to zajaśniało ludziom w słowie, czynach i w obecności Chrystusa" (Por. Sobór Watykański II, konst. Lumen gentium, 5.) Kościół jest zalążkiem i początkiem tego Królestwa. Jego klucze zostały powierzone Piotrowi.
"Bliskie jest Królestwo Boże"
KKK 541 "Gdy Jan został uwięziony, Jezus przyszedł do Galilei i głosił Ewangelię Bożą. Mówił: Czas się wypełnił i bliskie jest Królestwo Boże. Nawracajcie się i wierzcie w Ewangelię" (Mk 1, 14-15). "Żeby wypełnić wolę Ojca, Chrystus zapoczątkował Królestwo niebieskie na ziemi" (Sobór Watykański II, konst. Lumen gentium, 3). Teraz wolą Ojca jest "wyniesienie ludzi do uczestnictwa w życiu Bożym" (Sobór Watykański II, konst. Lumen gentium, 2). Czyni to, gromadząc ludzi wokół swojego Syna, Jezusa Chrystusa. Zgromadzeniem tym jest Kościół, który na ziemi "stanowi zalążek oraz zaczątek tego Królestwa" (Sobór Watykański II, konst. Lumen gentium, 5).
KKK 542 Chrystus znajduje się w centrum tego zgromadzenia ludzi w "rodzinie Bożej". Zwołuje ich wokół siebie przez swoje słowa i znaki, które ukazują Królestwo Boże, oraz przez posłanie swoich uczniów. Urzeczywistni przyjście swego Królestwa przede wszystkim przez wielkie Misterium swojej Paschy: śmierć na krzyżu i Zmartwychwstanie. "A Ja, gdy zostanę nad ziemię wywyższony, przyciągnę wszystkich do siebie" (J 12, 32). "Wszyscy ludzie powołani są do tego zjednoczenia z Chrystusem" (Sobór Watykański II, konst. Lumen gentium, 3).
Zapowiedź Królestwa Bożego
KKK 543 Wszyscy ludzie są powołani do Królestwa. Królestwo mesjańskie, głoszone najpierw dzieciom Izraela (Por. Mt 10, 5-7). jest przeznaczone dla wszystkich narodów (Por. Mt 8, 11; 28, 19). Aby wejść do niego, trzeba przyjąć słowo Jezusa:
Słowo (Pana) porównane jest do ziarna, które wsiewa się w rolę; ci, co słuchają go z wiarą i zaliczają się do małej trzódki Chrystusowej, otrzymali już samo Królestwo; własną mocą kiełkuje następnie ziarno i wzrasta aż do czasu żniwa (Sobór Watykański II, konst. Lumen gentium, 5).
KKK 544 Królestwo Boże należy do ubogich i do maluczkich, to znaczy do tych, którzy przyjęli je pokornym sercem. Jezus został posłany, by "ubogim niósł dobrą nowinę" (Łk 4,18) (Por. Łk 7, 22). Ogłasza ich błogosławionymi, ponieważ "do nich należy Królestwo niebieskie" (Mt 5, 3). Właśnie "maluczkim" Ojciec zechciał objawić to, co pozostaje zakryte przed mądrymi i roztropnymi (Por. Mt 11, 25). Od żłóbka aż do krzyża Jezus dzieli życie ubogich; zna głód (Por. Mk 2, 23-26; Mt 21, 18). pragnienie (Por. J 4, 6-7; 19, 28. i ogołocenie (Por. Łk 9, 58). Co więcej, utożsamia się z wszelkiego rodzaju ubogimi, a aktywną miłość do nich czyni warunkiem wejścia do swojego Królestwa (Por. Mt 25, 31-46).
KKK 545 Jezus zaprasza grzeszników do stołu Królestwa: "Nie przyszedłem, aby powołać sprawiedliwych, ale grzeszników" (Mk 2, 17) (Por. 1 Tm 1, 15). Zaprasza ich do nawrócenia, bez którego nie można wejść do Królestwa, ale ukazuje im słowem i czynem bezgraniczne miłosierdzie Ojca wobec nich (Por. Łk 15, 11-32) i ogromną "radość z jednego grzesznika, który się nawraca" (Łk 15, 7). Największym dowodem tej miłości będzie ofiara Jego własnego życia "na odpuszczenie grzechów" (Mt 26, 28).
KKK 546 Jezus wzywa do wejścia do Królestwa, posługując się przypowieściami, które stanowią charakterystyczną cechę Jego nauczania (Por Mk 4, 33-34). Przez nie zaprasza na ucztę Królestwa (Por. Mt 22, 1-14). ale wymaga także radykalnego wyboru: aby zyskać Królestwo, trzeba oddać wszystko (Por. Mt 13, 44-45.; nie wystarczą słowa, potrzebne są czyny (Por. Mt 21, 28-32). przypowieści są dla człowieka jakby zwierciadłami: Czy przyjmuje on słowo jak ziemia skalista czy jak ziemia żyzna? (Por. Mt 13, 3-9. Co czyni z otrzymanymi talentami? (Por. Mt 25, 14-30. Jezus i obecność Królestwa na tym świecie w tajemniczy sposób stanowią centrum przypowieści. Trzeba wejść do Królestwa, to znaczy stać się uczniem Chrystusa, aby "poznać tajemnice Królestwa niebieskiego" (Mt 13, 11). Dla tych, którzy "są poza" (Mk 4, 11), wszystko pozostaje niejasne (Por. Mt 13, 10-15).
Znaki Królestwa Bożego
KKK 547 Słowom Jezusa towarzyszą liczne "czyny, cuda i znaki" (Dz 2, 22), które ukazują, że Królestwo jest w Nim obecne. Potwierdzają one, że Jezus jest zapowiedzianym Mesjaszem (Por. Łk 7, 18-23).
KKK 548 Znaki wypełniane przez Jezusa świadczą o tym, że został posłany przez Ojca (Por. J 5, 36; 10, 25). Zachęcają do wiary w Niego (Por. J 10, 38). Tym, którzy zwracają się do Jezusa z wiarą, udziela On tego, o co proszą (Por. Mk 5, 25-34; 10, 52). Cuda umacniają więc wiarę w Tego, który pełni dzieła swego Ojca; świadczą one, że Jezus jest Synem Bożym (Por. J 10, 31-38). Mogą jednak także dawać okazję do "zwątpienia" (Mt 11, 6). Nie mają zaspokajać ciekawości i magicznych pragnień. Mimo tak oczywistych cudów Jezus jest przez niektórych odrzucany (Por. J 11, 47-48.; oskarża się Go nawet o to, że działa mocą złego ducha (Por. Mk 3, 22).
KKK 549 Wyzwalając niektórych ludzi od ziemskich cierpień: głodu (Por. J 5, 5-15). niesprawiedliwości (Por. Łk 19, 8). choroby i śmierci (Por. Mt 11, 5). Jezus wypełnił znaki mesjańskie. Nie przyszedł On jednak po to, by usunąć wszelkie cierpienia na ziemi (Por. Łk 12,13. 14; J 18, 36). ale by wyzwolić ludzi od największej niewoli – niewoli grzechu (Por. J 8, 34-36). która przeszkadza ich powołaniu do synostwa Bożego i powoduje wszystkie inne ludzkie zniewolenia.
KKK 550 Przyjście Królestwa Bożego jest porażką królestwa Szatana (Por. Mt 12, 26.: "Jeśli Ja mocą Ducha Bożego wyrzucam złe duchy, to istotnie przyszło do was Królestwo Boże" (Mt 12, 28). Egzorcyzmy Jezusa wyzwalają ludzi spod władzy złych duchów (Por. Łk 8, 26-39). Uprzedzają one wielkie zwycięstwo Jezusa nad "władcą tego świata" (J 12, 31). Królestwo Boże będzie ostatecznie utwierdzone przez krzyż Chrystusa: Regnavit a ligno Deus – "Bóg zakrólował z krzyża" (Por. hymn Vexilla Regis).
Teraz mam nadzieje @Jednax masz pełniejszy obraz czym jest Królestwo Boże.
Re: Królestwo Boże
Jak Królestwo Boże już jest, to dlaczego prosimy, aby przyszło?
Zgadzam się z tym, że KB oznacza panowanie Boga na świecie i w człowieku. W człowieku tak. Ale na świecie panuje raczej szatan.
Czyli modlę się, żeby Bóg panował mad moimi myślami i czynami. Czy tak
A co ze światem?
Zgadzam się z tym, że KB oznacza panowanie Boga na świecie i w człowieku. W człowieku tak. Ale na świecie panuje raczej szatan.
Czyli modlę się, żeby Bóg panował mad moimi myślami i czynami. Czy tak
A co ze światem?