Tragedia Smoleńska

Porozmawiajmy przy filiżance kawy. Luźne rozmowy, plotki i ploteczki. Dział przeznaczony na wszystkie inne tematy dotyczące offtopicu.

Moderator: Junior moderator

Zablokowany
Awatar użytkownika
wątpiący

Re: Tragedia Smoleńska

Post autor: wątpiący » 2018-03-08, 08:58

c.d.
Samolot zniżał się i na wysokości 500 m wszedł w krąg nadlotniskowy lotniska
SMOLEŃSK PÓŁNOCNY. O godz. 6:30:33 do kabiny załogi na chwilę wszedł Dyrektor
Protokołu i przekazał: „Na razie nie ma decyzji Prezydenta, co dalej robimy”.
Załoga w trakcie lotu do trzeciego zakrętu skonfigurowała samolot do lądowania.
W tym czasie KL zapytał, czy załoga wykonywała już lądowania na lotnisku wojskowym.
Przed rozpoczęciem wykonywania trzeciego zakrętu szefowa pokładu zgłosiła dowódcy
statku powietrznego gotowość kabiny pasażerskiej do lądowania. Na komendę KL dowódca
wykonał trzeci zakręt, kontynuując podejście do drogi startowej 26 (DS 26). W trakcie dolotu
do czwartego zakrętu KL przekazał załodze informację, żeby od wysokości 100 metrów byli
gotowi do odejścia na drugi krąg. W tym czasie do kabiny załogi wszedł Dowódca Sił
Powietrznych, a dowódca samolotu Jak-40 przekazał informację, że widzialność na pasie
wynosi 200 metrów.
W odległości około 14,5 km od progu DS 26 załoga wykonała czwarty zakręt. Gdy
samolot znajdował się w odległości około 10 km od progu DS 26, kierownik strefy lądowania
(KSL) przekazał załodze informację, że wchodzą w ścieżkę schodzenia: „Сто первый,
удаление десять, вход в глиссаду” („Sto pierwszy, odległość dziesięć, wejście w ścieżkę”).
Od tego momentu KSL informował załogę samolotu o położeniu2
względem ścieżki
schodzenia i osi DS 26.
Samolot wykonywał lot z niewielkim wznoszeniem, osiągając wysokość 130 m nad
ścieżką schodzenia w odległości 8,3 km od progu DS 26, 65 m z lewej strony od osi pasa.
W tym czasie KSL przekazał załodze informację: „Восемь на курсе, глиссаде” („Osiem na
kursie, ścieżce”).
Gdy samolot znajdował się w odległości 7,4 km od progu DS 26, KL wydał zgodę na
kontynuowanie podejścia.
Samolot rozpoczął końcowe schodzenie w odległości około 1 km przed dalszą
radiolatarnią (DRL). Przelot nad DRL nastąpił na wysokości 426 m nad poziomem lotniska.
Po 12 s od przelotu nad DRL system TAWS wygenerował sygnalizację TERRAIN AHEAD.
Chwilę później dowódca statku powietrznego przestawił swój wysokościomierz WBE-SWS
na ciśnienie standardowe 1013 hPa. Spowodowało to wprowadzenie do systemu TAWS
nieprawidłowej informacji, w wyniku której system przerwał generowanie ostrzeżeń,
przyjmując, że samolot znajduje się wyżej niż w rzeczywistości. Samolot wykonywał
podejście z prędkością około 310 km/h, zniżając się około 8 m/s.
KSL wydał komendę: „Четыре на курсе, глиссаде” („Cztery na kursie, ścieżce”),
w chwili gdy samolot znajdował się w odległości około 4,6 km od progu DS 26, 60 m nad
ścieżką schodzenia i 130 m z lewej strony od osi pasa.
Komenda „Три на курсе, глиссаде” („Trzy na kursie, ścieżce”) została przekazana
przez KSL, gdy samolot znajdował się w odległości około 3,5 km od progu DS 26, 35 m nad
ścieżką schodzenia i 100 m z lewej strony od osi pasa.
W odległości 3 km od progu DS 26, na wysokości około 180 m nad poziomem lotniska,
system TAWS ponownie rozpoczął generowanie ostrzeżeń, które trwały do momentu
przechylenia się samolotu w lewo po utracie fragmentu lewego skrzydła 3,5 s przed
zderzeniem z ziemią.
O godz. 6:40:41,5 KSL wydał komendę: „Два на курсе, глиссаде” („Dwa na kursie,
ścieżce”). Samolot znajdował się wtedy w odległości około 2,5 km od progu DS 26, 20 m pod
ścieżką schodzenia i 80 m z lewej strony od osi pasa.
O godz. 6:40:52, gdy samolot był na wysokości 394
m nad poziomem lotniska (91 m
nad terenem), około 1,7 km od progu DS 26, dowódca statku powietrznego wydał komendę:
„Odchodzimy na drugie zajście”. Drugi pilot o 6:40:53 potwierdził komendę dowódcy:
„Odchodzimy”. O godz. 6:40:54, na wysokości 66 m nad terenem (23 m nad poziomem
lotniska, 1538 m od progu pasa), przy prędkości 277 km/h, wystąpiła sygnalizacja osiągnięcia
niebezpiecznej wysokości ustawionej na wysokościomierzu radiowym.
Sekundę później KSL wydał załodze samolotu komendę: „Горизонт 101”5
(„Horyzont 101”) (14 m nad poziomem lotniska, w odległości 1459 m od progu DS 26, gdy samolot
znajdował się 70 m poniżej ścieżki schodzenia i 70 m z lewej strony od osi pasa). Komenda
KL „Контроль высоты, горизонт” („Kontrola wysokości, horyzont”) została wydana, gdy
samolot znajdował się na wysokości 2 m nad poziomem lotniska, 28 m nad terenem, 200 m
przed bliższą radiolatarnią (BRL), 75 m poniżej ścieżki schodzenia i 65 m z lewej strony od
osi pasa. W tym czasie dowódca statku powietrznego rozpoczął manewr odejścia na drugi
krąg. Ze względu na bezwładność, samolot w dalszym ciągu zmniejszał wysokość

Tags:

Awatar użytkownika
podkowa
Dyskutant
Dyskutant
Posty: 288
Rejestracja: 12 wrz 2017
Wysłał podziękowań: 284 razy
Otrzymał podziękowań: 55 razy

Re: Tragedia Smoleńska

Post autor: podkowa » 2018-03-08, 09:07

No, ale co zachodzi w takich okolicznosciach nie w postaci komend , ktorych nie ma tu wszystkich uwzgledninych ) ... ale co zachodzi w zwiazku z parametrem czynnosci znizania lub zwyzania?
Nie podales tego ... jedynie w dalszym ciagu przepisujesz tekst, ktorego nie wiem czy masz zrozumienie.
Nie ma nawet uwzglednonego poczatku czynnosci ... ktora na APS jest nadana wzorcowa.
Dlaczego?

Awatar użytkownika
Marek_Piotrowski
Elitarny komentator
Elitarny komentator
Posty: 3846
Rejestracja: 1 cze 2016
Wysłał podziękowań: 125 razy
Otrzymał podziękowań: 495 razy

Re: Tragedia Smoleńska

Post autor: Marek_Piotrowski » 2018-03-08, 09:17

Będę upierdliwy: Wątpiący, nadal nie załatwiłeś sprawy swojego paskudnego oszczerstwa.
Nie ma zatem sensu dyskutować z Twoimi kolejnymi wypowiedziami, bo nawet udowodnienie kłamstwa - jak widać - pozostaje bez skutku.

Awatar użytkownika
konik
Elitarny komentator
Elitarny komentator
Posty: 1581
Rejestracja: 10 gru 2015
Wysłał podziękowań: 62 razy
Otrzymał podziękowań: 406 razy

Re: Tragedia Smoleńska

Post autor: konik » 2018-03-09, 19:44

Cisza? Watpiacy milczy? Eeee... czeka chyba, az w "wybiorczej" znow mu jakis artrykul podesla, aby mial co cytowac ...
Podkowa jest beee ... bo nie tylko zna sie na sprawie, ale jeszcze wie, o co chodzi. Ale watpiacy wpadl ... no znow sie nie udalo.

Ps: wiem, ze zlosliwy jestem. Ale w niczym nie umniejszam prawdy.

Awatar użytkownika
wątpiący

Re: Tragedia Smoleńska

Post autor: wątpiący » 2018-03-10, 21:01

konik pisze:
2018-03-09, 19:44
Cisza? Watpiacy milczy?
Nie, nie milczy jeno pracuje, by tu co niektórych z moich podatków utrzymać.

Awatar użytkownika
wątpiący

Re: Tragedia Smoleńska

Post autor: wątpiący » 2018-03-10, 21:09

podkowa pisze:
2018-03-08, 09:07
No, ale co zachodzi w takich okolicznosciach nie w postaci komend ,
Zadałem prostych parę pytań, kombinujesz jak koń by na nie nie odpowiedzieć, dla czego?

Awatar użytkownika
wątpiący

Re: Tragedia Smoleńska

Post autor: wątpiący » 2018-03-10, 21:42

Dowódca statku powietrznego
Pilot wojskowy samolotowy, mężczyzna lat 36, uzyskał 1.01.2009 r. wojskową licencję
pilota samolotowego7
pierwszej klasy na samolotach transportowych na typach Tu-154M oraz
Jak-40 nadaną rozkazem Dowódcy Sił Powietrznych Nr Z-91 z dnia 25.05.2009 r.
Pilot miał badania lotniczo-lekarskie wykonane w dniu 11.01.2010 r. ważne8
do
11.01.2011 r., określające stopień zdolności9
do służby w powietrzu jako grupa I C.
Pilotowi nadano następujące uprawnienia:
1) do wykonywania lotów w charakterze dowódcy statku powietrznego na samolocie
Tu-154M w dzień i w nocy IMC zgodnie z IFR (rozkaz dzienny Z-137/2008 pkt 3 z dnia
15.07.2008 r. oraz nr Z-173/2008 pkt 4 z dnia 4.09.2008 r.) przy warunkach minimalnych:
a) do lądowania:
• ILS CAT I - zachmurzenie 8/8; podstawy 60 m; widzialność 800 m;
• PAR + 2 × NDB - zachmurzenie 8/8; podstawy 100 m; widzialność 1200 m;
• PAR - zachmurzenie 8/8; podstawy 120 m; widzialność 1500 m;
• 2 × NDB - zachmurzenie 8/8; podstawy 120 m; widzialność 1800 m;
• 1 × NDB - zachmurzenie 8/8; podstawy 250 m; widzialność 4000 m;
b) do startu:
• ze światłami osi centralnej: zachmurzenie 8/8; podstawy 0 m; widzialność 200 m;
• bez świateł osi centralnej:
− ze światłami krawędziowymi: zachmurzenie 8/8; podstawy 0 m; widzialność 400 m;
− bez świateł krawędziowych: zachmurzenie 8/8; podstawy 0 m; widzialność 500 m.
2) do wykonywania lotów w charakterze dowódcy statku powietrznego na samolocie
Tu-154M w dzień i w nocy VMC zgodnie z VFR i IFR (rozkaz dzienny Z-118/2008 pkt 1
z dnia 18.06.2008 r. oraz nr Z-173/2008 pkt 3 z dnia 4.09.2008 r.),
3) pilota doświadczalnego III klasy na samolotach Tu-154M (rozkaz dzienny Z-240/2008
z dnia 10.12.2008 r.),
4) do wykonywania lotów w charakterze nawigatora w dzień i w nocy na samolocie
Tu-154M (rozkaz dzienny nr 20/2002 z 25.01.2002 r.),
5) zezwolenie na wykonywanie lotów oznaczonych symbolem WAŻNY w charakterze
dowódcy statku powietrznego Tu-154M (rozkaz dzienny Z-176/2008 z dnia
09.09.2008 r.), 6) do wykonywania lotów w charakterze dowódcy statku powietrznego na samolocie Jak-40
w dzień i w nocy zgodnie VFR i IFR (14.11.2006 r., 9.05.2007 r. zgodnie z Osobistym
dziennikiem lotów).
7) do prowadzenia korespondencji radiowej w sieciach powietrznych SZ RP w przestrzeni
powietrznej RP (rozkaz Komendanta WSOSP nr 172 z dnia 5.10.2007 r.).
Wykonane kontrole techniki pilotowania (KTP) oraz nawigowania (KTN):
Ostatni rejs poprzedzający dzień zdarzenia pilot wykonał w dniu 7.04.2010 r. jako drugi
pilot samolotu Tu-154M w locie do SMOLEŃSKA.
Zgodnie z zapisem § 15 ust. 9 RL-2006, „W przypadku niewykonania KTP w strefie na
danym typie SP zawiesza się ważność wszystkich uprawnień do wykonywania lotów na tym
typie SP – do czasu wykonania brakującej kontroli, z zastrzeżeniem ust. 12 (W przypadku
niewykonania kontroli przypadającej do wykonania w nocy zawiesza się ważność dopuszczeń
do wykonywania jakichkolwiek lotów w nocy. Dla zachowania dopuszczeń do wykonywania
lotów w dzień (bez wykonanej kontroli w nocy) wymaga się wykonania takiej kontroli
w dzień)”, pilot w dniu 10.04.2010 r. nie posiadał ważnych uprawnień do wykonywania
lotów w charakterze dowódcy samolotu Tu-154M i Jak-40.
Ostatnio zmieniony 2018-03-10, 21:43 przez wątpiący, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
konik
Elitarny komentator
Elitarny komentator
Posty: 1581
Rejestracja: 10 gru 2015
Wysłał podziękowań: 62 razy
Otrzymał podziękowań: 406 razy

Re: Tragedia Smoleńska

Post autor: konik » 2018-03-10, 21:46

Ja to rozumiem ... podkowa chce sie dowiedziec, czy masz pojecie o temacie, czy tylko zrzynasz z artykulow, ktorych zamiarem jest dyskredytacja pewnej opcji polityczno-spolecznej w Polsce, a ktore chciales wykorzystac oklamujac nas, ze jestes znawca.
Nie tylko w tym jednym przypadku nas oklamac probowales.
A odpowiedz dla Marka juz masz ?

Ps: biedny Ty, musisz pracowac. Nie to co ja, siedze sobie, wlaczam drukarke do banknotow ... i w poniedzialek ze swiezo pachnacymi papierkami pojde sobie krokiem tanecznym do sklepu. Lol ... tez bym tak chcial ...

Awatar użytkownika
Andej
Elitarny komentator
Elitarny komentator
Posty: 3153
Rejestracja: 20 lis 2016
Otrzymał podziękowań: 317 razy

Re: Tragedia Smoleńska

Post autor: Andej » 2018-03-11, 08:04

wątpiący pisze:
2018-03-10, 21:42
...
Czy na prawdę jesteś przekonany, że katastrofa była wynikiem spisku osób organizujących lot? I czy to zbrodnicze działanie było instruowane przez najważniejsze osoby sprawujące władzę w państwie? To są szokujące spostrzeżenie. I zaskakujące, że nagle tak oskarżasz ówczesne władze.

Awatar użytkownika
Marek_Piotrowski
Elitarny komentator
Elitarny komentator
Posty: 3846
Rejestracja: 1 cze 2016
Wysłał podziękowań: 125 razy
Otrzymał podziękowań: 495 razy

Re: Tragedia Smoleńska

Post autor: Marek_Piotrowski » 2018-03-11, 11:38

wątpiący pisze:
2018-03-10, 21:09

Zadałem prostych parę pytań, kombinujesz jak koń by na nie nie odpowiedzieć, dla czego?
Nie ma sensu odpowiadać na Twoje pytania, dopóki nie będzie przesłanek, że udowodnienie Ci kłamstwa czymś skutkuje - a przesłanek takich nie będzie, dopóki nie przyznasz, że kolportowałeś oszczercze kłamstwo w sprawie "magnesów".
Kiedy przyznasz (nie śmiem nawet marzyć że przeprosisz za oszczerstwo) wówczas będzie czas na wykazywanie kolejnych oszczerstw i kłamstw.
Inaczej nie ma to sensu.

Awatar użytkownika
wątpiący

Re: Tragedia Smoleńska

Post autor: wątpiący » 2018-03-11, 18:33

Andej pisze:
2018-03-11, 08:04
Czy na prawdę jesteś przekonany, że katastrofa była wynikiem spisku osób organizujących lot?
Nie czytasz ze zrozumieniem, tym bardziej, że pisałem już wcześniej, że ta katastrofa była splotem wielu niedociągnięć i błędów.
Andej pisze:
2018-03-11, 08:04
I czy to zbrodnicze działanie było instruowane przez najważniejsze osoby sprawujące władzę w państwie?
Jeżeli mgłę, braki w wyszkoleniu, itp. nazywasz zbrodniczym działaniem to tak, tylko jak uzasadnić to instruowaniem przez najważniejsze osoby sprawujące władzę w państwie
Andej pisze:
2018-03-11, 08:04
To są szokujące spostrzeżenie. I zaskakujące, że nagle tak oskarżasz ówczesne władze.
Maz fajny dar wciskania czegoś, czego nie powiedziałem a to już nie pierwszy raz.

Awatar użytkownika
Andej
Elitarny komentator
Elitarny komentator
Posty: 3153
Rejestracja: 20 lis 2016
Otrzymał podziękowań: 317 razy

Re: Tragedia Smoleńska

Post autor: Andej » 2018-03-12, 09:33

Tolerowanie "splotu wielu niedociągnięć i błędów" jednoznacznie obciąża decydentów. Jeśli było ich tak wiele, to należy uznać, że działo się to za cichym przyzwoleniem.
Ale dopuszczenie, jak twierdzisz, niekompetentnego pilota, było zbrodnią. Jeśli tak było, jak twierdzisz, to było prowokowaniem katastrofy. Katalizatorem. To obciąża zarządzających transportem lotniczym.

Stawianie mgły na równi z lekceważeniem szkolenia jest ... Sam sobie odpowiedz, bo nie chcę używać słów obraźliwych.

Władze oskarżyłeś jednoznacznie. Oskarżyłeś je o doprowadzenie do "splotu wielu niedociągnięć i błędów". Te niedociągnięcia i błędy to ludzkie działania. To zaniechania. Lekceważenie. To powielanie demonstracyjnie lekceważącego stosunku okazywanego przez osoby najważniejsze w państwie wobec prezydenta i wobec swoich obowiązków. Sam ich oskarżyłeś. Może niechcący. Ale oskarżyłeś. Bo te opisywane przez Ciebie okoliczności świadczą co celowym sprzyjaniu "splotom wielu niedociągnięć i błędów". Najpierw zarzucasz brak przestrzegania procedur, niedopełniania obowiązków, a potem sugerujesz, że były to zjawiska pogodowe. Mgła opanowująca umysły rządu ówczesnego.

Dla mnie najgorsze jest to, że ta sama mgła jeszcze nie ustąpiła z wielu umysłów. Cały czas trwa to nienawistne otępienie. Liczy się tylko partyjny interes, miłość do Anodiny, a fakty ... osłania mgła. A z mgły wyłaniają się interpretacje faktów. I zastępują fakty.

Awatar użytkownika
Marek_Piotrowski
Elitarny komentator
Elitarny komentator
Posty: 3846
Rejestracja: 1 cze 2016
Wysłał podziękowań: 125 razy
Otrzymał podziękowań: 495 razy

Re: Tragedia Smoleńska

Post autor: Marek_Piotrowski » 2018-03-12, 12:44

Nie ma sensu rozważać twierdzeń wątpiącego, dopóki nie będzie przesłanek, że dąży do prawdy i że udowodnienie mu kłamstwa czymś skutkuje - a przesłanek takich nie będzie, dopóki nie przyzna, że kolportowałeś oszczercze kłamstwo w sprawie "magnesów".
Kiedy przyzna (nie śmiem nawet marzyć że przeprosi za oszczerstwo) wówczas będzie czas na zajmowanie się tym, co jeszcze twierdzi.
Inaczej nie ma to sensu.

Awatar użytkownika
wątpiący

Re: Tragedia Smoleńska

Post autor: wątpiący » 2018-03-13, 19:39

Andej pisze:
2018-03-12, 09:33
Władze oskarżyłeś jednoznacznie.
Też,
przecież jeden wyższych rangą oficerów też zginął jak by na własne życzenie. Wcześniej zginęło wielu z wojskowego świecznika pod Mirosławem, Nie wyciągnięto żadnych wniosków.
Ale nie zapominaj, ze jest coś takiego jak sprawstwo pośrednie i bezpośrednie.
I jest pewna różnica w odpowiedzialności szefa, który to każe swojemu pracownikowi wsiąść do autobusu i wieść pasażerów nie mając uprawnień.
Ale to nie szef który kazał, zabił pasażerów kierowca. Pod Tbilisi kapitan postawił się i olał chore groźby Kaczyńskiego, można, można!!!
Andej pisze:
2018-03-12, 09:33
Oskarżyłeś je o doprowadzenie do "splotu wielu niedociągnięć i błędów".
Znów próbujesz mi wcisnąć coś czego nie powiedziałem, skąd ta mania u Ciebie. Próbujesz manipulować moimi wypowiedziami?
A może jak już chcesz coś stwierdzić, odnosząc się do mojej wypowiedzi to warto ją zacytować, to nic nie kosztuje.
Andej pisze:
2018-03-12, 09:33
Dla mnie najgorsze jest to, że ta sama mgła jeszcze nie ustąpiła z wielu umysłów. Cały czas trwa to nienawistne otępienie.
Jasne, nic dodać, nic ująć.
Ostatnio zmieniony 2018-03-13, 20:08 przez wątpiący, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
Andej
Elitarny komentator
Elitarny komentator
Posty: 3153
Rejestracja: 20 lis 2016
Otrzymał podziękowań: 317 razy

Re: Tragedia Smoleńska

Post autor: Andej » 2018-03-13, 21:45

1. Tusk i Sikorski.
2. Cytowałem.
3. Sic!

Zapraszamy na bloga Pani Zofii https://zchrystusem.pl/wedruj
Zablokowany