Hej
Nie wiadomo, jak rozumiec Twoje slowa watpiacy : "znaczna czesc czytelnikow lyknie to jak cieple kluski ...itd" stad sa watpliwosci, jakie sa intencje.
O kogo chodzi? Czy lykac cieple kluski to znaczy zgadzac sie z referatem Laska, czy nie zgadzac sie? To tak na marginesie.
Na jakiej wiedzy sie opieramy? To wazne bardzo pytanie! Wiedza z you tube? Oficjalne orzeczenie komisji Laska, Millera? Lecz w takim orzeczeniu nie ma wiedzy o materialach i przeprowadzonych badaniach. Bo to jest orzeczenie ( w jakims skrotowym omowieniu), a nie rozpiska warunkow techniczno-laboratoryjnych dla danego doswiadczenia.
A teraz (czyli obecnie) prowadzone sa badania ... wychodzi kilka spraw pominietych, albo nawet zafalszowanych.
W swojej wypowiedzi pominales bardzo celne stwierdzenie tisheenga o - mataczeniu poprzedniej ekipy. Bo tak niestety bylo. Mataczenie i poddanie sie calkowite stronuie rosyjskiej.
To tyle na wstepie.
No coz, dostarczone materialy byly czescia tego, co obecnie sie bada. Chodzi w nich ( calosc jest nie do prezentacji publicznej na obecnym etapie) ale o pojecie i zasade ruchu aparatow powietrznych w sferze lotu wolnego, ich zachowania beznapedowego - dynamika lotu, balistyka, opadanie, katy na wycinku radialnym przestrzeni ...
Czyli w skrocie ... co dzieje sie z obiektem, ktory traci zrodlo napedu: a wiec mozna na podstawie ustalen dojsc do przyblizen stref utrraty mobilnosci, stref zmian aerodynamiki, a nawet punktu zaistnienia zdarzenia przejscia w lot beznapedowy.
To na innym znow etapie pozwala ustalic, co moglo byc wlasciwa przyczyna tej utraty napedu, jakiego typu byla to przyczyna itd.
Otoz nic z tego typu zaleznosci dla obiektow ciezszych od powietrza nie badano ... i dlatego komisja laska podala takie, a nie inne orzeczenie ( ktore mnostwo ekspertow podaje w watpliwosc, jako przyjete wlasnie ze wzgledow ideologicznych majacych na celu ... byc moze ukrycie dzialan swiadomych)
A teraz wnioski w wielu punktach wyciagniete po ustaleniach badawczo-przyczynowych na obecnym etapie badan sa diametralnie inne ( i to sa badania jak najbardziej oparte na prawach fizyki). Trwaja one i sa utrudnione poprzez celowe utrudnienie dostepu do wraku, porzez zaniedbania i klamliwe referaty grupy pani Kopacz, poprzez podawanie klamliwych ( nie zaistnialych w rzeczywistosci) relacji o wydarzeniach w kokpicie w ostatnich momentach lotu, poprzez ingerencje w zapis czarnych skrzynek ... no tak to wyglada.
Pracuje dla lotnictwa zbyt dlugo, aby takie bzdury chocby ( i to nie prawdziwe) o braku umiejetnosci pilotow brac na powaznie.
Wylatalem rowniez swoje godziny na roznym sprzecie.