Czy będziesz zbawiony?

Ogólnie o Biblii. Dlaczego powinniśmy Ją czytać, jak powinno się czytać Pismo Święte, itp.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dezerter
Legendarny komentator
Legendarny komentator
Posty: 14812
Rejestracja: 24 sie 2015
Lokalizacja: Inowrocław
Has thanked: 4119 times
Been thanked: 2907 times
Kontakt:

Re: Czy będziesz zbawiony?

Post autor: Dezerter » 2018-01-01, 01:09

Jak ktoś chce solidnych informacji o Imieniu Bożym, to zapraszam do kontynuowania dyskusji w tym właściwym wątku
viewtopic.php?f=9&t=67&p=692&hilit=Imi%C4%99+Boga#p692
jest tam to solidnie wyjaśnione
Nie czyńcie tak jak ci przeciw którym występujecie.

Awatar użytkownika
Marek_Piotrowski
Legendarny komentator
Legendarny komentator
Posty: 18650
Rejestracja: 1 cze 2016
Wyznanie: Katolicyzm
Has thanked: 2560 times
Been thanked: 4565 times
Kontakt:

Re: Czy będziesz zbawiony?

Post autor: Marek_Piotrowski » 2018-01-01, 12:32

enosz pisze: 2017-12-31, 17:56
Marek_Piotrowski pisze: 2017-12-30, 18:30 Widzisz Enoszu, czytasz to, co Ci dają do czytania, a nie całą Biblię.
Gdybyś czytał całą, przeczytałbyś i takie słowa:
"On to, istniejąc w postaci Bożej, nie skorzystał ze sposobności, aby na równi być z Bogiem, lecz ogołocił samego siebie, przyjąwszy postać sługi, stając się podobnym do ludzi.
A w zewnętrznej postaci uznany za człowieka, uniżył samego siebie, stając się posłusznym aż do śmierci - i to śmierci krzyżowej. "
/Flp 2,6-8/

Jak widzisz jest tu zarówno odpowiedź na pytanie o uniżenie Jezusa , jak i o to, że trwało ono podczas Jego pobytu na Ziemi.
ale twoi katoliccy koledzy na siłę wmawiają mi że Jezus będąc na ziemi wcale nie był pomniejszym Bogiem bo Bóg to jedność i on zawsze jest taki sam.
Dokładnie. Jezus był uniżony JAKO CZŁOWIEK, w swej ludzkij naturze.
Z całą pewnością nie był "pomniejszym Bogiem" (co to niby miałoby znaczyć?).
Spytam wprost. Czy Jezus będąc na ziemi był Bogiem czy nie? Czy był wszechmocny i równy Bogu ojcu czynie?
W swej naturze boskiej tak. W ludzkiej - przynajmniej do momentu zmartwychwstania - nie.
[/quote]
Tylko pokaż tekst tak jak Jehowa Bóg mówi w odniesieniu do swojego imienia "takie jest moje imię" że duch święty mówi w odniesieniu do swojego imienia "takie jest moje imię" " tak macie mnie nazywać"
Po pierwsze, nie ma po prostu w Biblii sytuacji, w której Duch Święty się przedstawia. Został On przedstawiony przez Jezusa. Na pustyni, przy Mojżeszu, Bóg się przedstawiał, gdyż był dla Mojżesza w ogóle nowością, nikt mu o Nim nie mówił.

Po drugie, skąd pomysł, że o osobowości miałoby decydować, czy czyjeś imię zostało explicite wymienione? Taki pogląd jest echem wierzeń pogańskich.

Po trzecie, Jahwe jest w takim samym stopniu imieniem Ojca, jak i Syna i Ducha Świetego.

david491
Gawędziarz
Gawędziarz
Posty: 501
Rejestracja: 6 lut 2017
Has thanked: 18 times
Been thanked: 308 times

Re: Czy będziesz zbawiony?

Post autor: david491 » 2018-01-04, 18:36

enosz pisze:Jana 20:. 17?Jezus powiedział jej: ?Przestań się mnie kurczowo trzymać. Jeszcze bowiem nie wstąpiłem do Ojca. Ale idź do moich braci i powiedz im: ?Wstępuję do Ojca mego i Ojca waszego oraz do Boga mego i Boga waszego??.
Zauważ, że Pan Jezus nie powiedział: "Wstępuję do Ojca naszego i Boga naszego" lecz "do Ojca mojego i Ojca waszego, do Boga mojego i Boga waszego" chcąc w ten sposób podkreślić odmienność, wyjątkowość, Jego relacji z Ojcem. Dlaczego Jezus nie powiedział, że wstępuje do Boga i Ojca naszego? Dlatego, że Ojciec jest na innej zasadzie Ojcem wobec Syna i na innej wobec nas; na innej zasadzie jest On Bogiem wobec Syna i na innej wobec nas. Bóg Ojciec nie jest takim samym Bogiem dla Syna, jakim jest dla nas, gdyż z kolei w innym miejscu Ojciec nazywa swego Syna Bogiem i Panem (Heb.1:8-10) czego nie powie o żadnym z nas. Zwracam uwagę, że Pan Jezus rozmawiając z ludźmi nigdy nie nazywał Boga Ojca "naszym Bogiem". Jeśli mamy dwie osoby: Jana i Adama Kowalskich, to nie ma żadnej sprzeczności w tym, że powiemy iż Jan jest dla Adama Kowalskim tak jak Adam jest dla Jana Kowalskim. Podobnie, Syn jest dla Ojca Bogiem jak i Ojciec jest dla Syna Bogiem, gdyż "Bóg" jest ich tytułem, tytułem najwyższej istoty posiadającej przymioty niedostępne żadnej innej istocie.

david491
Gawędziarz
Gawędziarz
Posty: 501
Rejestracja: 6 lut 2017
Has thanked: 18 times
Been thanked: 308 times

Re: Czy będziesz zbawiony?

Post autor: david491 » 2018-01-04, 19:13

enosz pisze:14:28?Słyszeliście, że wam powiedziałem: Odchodzę i znowu przyjdę do was. Gdybyście mnie miłowali, radowalibyście się, że idę do Ojca, gdyż Ojciec jest większy niż ja.
J. 14,28 Słyszeliście, że powiedziałem wam: Odchodzę i przychodzę do was.
Gdybyście mnie miłowali, to byście się radowali, że idę do Ojca,
bo Ojciec większy jest niż Ja.

O co chodzi w tym fragmencie? Dlaczego Pan Jezus tak powiedział o Ojcu?

Żeby odpowiedzieć na to pytanie, należy zapoznać się kilkoma zagadnieniami.


1. Bóg jest jeden ale w trzech Osobach ( Ojca, Syna i Ducha Świętego ).

a/ jako Duch nie podlega takim ograniczeniom jak my - nas ogranicza ciało.
Bóg może przyjąć postać człowieka ( jak Jezus ), może być jednocześnie
w każdym miejscu - nie jest więc trudne dla Boga istnieć w trzech Osobach.
Bóg wyodrębniając się w trzy Osoby, nadal jest jednym Bogiem
( tzw. złożona jedność ).
Dlatego też zostajemy ochrzczeni w imię Trójjedynego Boga:


Mat. 28,19 Idźcie tedy i czyńcie uczniami wszystkie narody, chrzcząc je w imię
Ojca i Syna, i Ducha Świętego,


b/ Jezus i Ojciec są jednym Bogiem, Jezus jest jedno z Ojcem i może to samo czynić
( otrzymał pełnię władzy ):

J. 10,30 Ja i Ojciec jedno jesteśmy.

J. 5,18 Dlatego też Żydzi tym usilniej starali się o to, aby go zabić,
bo nie tylko łamał sabat, lecz także Boga nazywał własnym Ojcem,
i siebie czynił równym Bogu.

J. 14,9 Odpowiedział mu Jezus: Tak długo jestem z wami i nie poznałeś mnie, Filipie?
Kto mnie widział, widział Ojca; jak możesz mówić: Pokaż nam Ojca?

J. 14,10 Czy nie wierzysz, że jestem w Ojcu, a Ojciec we mnie?
Słowa, które do was mówię, nie od siebie mówię, ale Ojciec,
który jest we mnie, wykonuje dzieła swoje.

J. 5,19 Tedy Jezus odezwał się i rzekł im: Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam,
nie może Syn sam od siebie nic czynić, tylko to, co widzi, że Ojciec czyni;
co bowiem On czyni, to samo i Syn czyni.

Mat.11,27 Wszystko zostało mi przekazane przez Ojca mego i nikt nie zna Syna
tylko Ojciec, i nikt nie zna Ojca, tylko Syn i ten, komu Syn zechce objawić.

J. 16,30 Teraz wiemy, że Ty wszystko wiesz i nie potrzebujesz, aby cię ktoś pytał;
dlatego wierzymy, żeś od Boga wyszedł.

Mat.28,18 A Jezus przystąpiwszy, rzekł do nich te słowa: Dana mi jest wszelka
moc na niebie i na ziemi.

Iz. 9,5 Albowiem dziecię narodziło się nam, syn jest nam dany i spocznie władza
na jego ramieniu, i nazwą go: Cudowny Doradca, Bóg Mocny, Ojciec Odwieczny,
Książę Pokoju.

Ap. 1,8 Jam jest alfa i omega (początek i koniec), mówi Pan, Bóg, Ten, który
jest i który był, i który ma przyjść, Wszechmogący. ( gr. Wszechwładca, 3716 )

WNIOSEK: Jezus i Ojciec stanowią jedność i mają taką samą władzę oraz moc, i świadkowie Jehowy tego nie zmienią.

david491
Gawędziarz
Gawędziarz
Posty: 501
Rejestracja: 6 lut 2017
Has thanked: 18 times
Been thanked: 308 times

Re: Czy będziesz zbawiony?

Post autor: david491 » 2018-01-04, 19:29

enosz pisze:Twierdzisz że Bóg nigdy w Biblii nie przypomina swego imienia? W takim razie co to jest?;

Wyj6:2?I odezwał się Bóg do Mojżesza, i rzekł mu: ?Jam jest Jehowa. 3?I ja ukazywałem się Abrahamowi, Izaakowi i Jakubowi jako Bóg Wszechmocny, ale co do mojego imienia, Jehowa,[/b] nie dałem się im poznać[?]6??Dlatego powiedz synom Izraela: ?Jam jest Jehowa i ja wyprowadzę was spod brzemion Egipcjan, i wyzwolę was z ich niewoli, i wyratuję was wyciągniętym ramieniem i potężnymi sądami. 7?I wezmę was sobie za lud, i okażę, że jestem dla was Bogiem; i poznacie, iż ja jestem Jehowa, wasz Bóg, który was wyprowadza spod brzemion Egiptu. 8?I zaprowadzę was do ziemi, co do której podniosłem rękę na znak przysięgi, że ją dam Abrahamowi, Izaakowi i Jakubowi; i dam wam ją na własność. Jam jest Jehowa??.
Wyj 10:2?i żebyś ty mógł opowiadać do uszu twego syna oraz syna twego syna, jak surowo obszedłem się z Egiptem, a także o znakach, których dokonałem pośród nich; i poznacie, że ja jestem Jehowa?.

To są wasze fałszerstwa, a to dlatego że : Imię Boże często powraca w polemice ze świadkami Jehowy (Strażnica z 1 lipca 2010 r. str.4). Jest to już stary i oklepany temat. Tylko, niestety, nie jest odczytywany z duchem Ewangelii. Strażnica w swojej biblii przetłumaczyła słowa skierowane do Mojżesza na; ?okaże się, kim się okaże?. Natomiast powołując się na przekład Rotherhama przez strażnice słowa do Mojżesza są następujące; ?Stanę się kimkolwiek zechcę?. Dalej strażnica podaje, że imię to oznacza Boga, który może podejmować się niezliczonych zadań i może być kim zechce. Tu nasuwa się pytanie; jeśli Bóg sprawia, że staje się kim zechce, to dlaczego negują Boga, Który staje się Ojcem, Synem i Duchem Świętym? Który dla naszego zbawienia stał się Bogiem objawiającym się w Trójcy?. Najstarsze manuskrypty jakie są dziś dostępne w całym kosmosie i tetragram JHWH odczytywany jest przez Żydów i chrześcijan jako ?JESTEM KTÓRY JESTEM ? ?Enje śer ?Enje ? JESTEM. Gramatyczna konstrukcja ?JESTEM? znaczy kogoś, kto przejawia się, aby doświadczać się TYM, CO CZYNI. W kulturze wiary Izraela, to Bóg Zbawiciel ?JESTEM? jest wzywaniem do wiary w Boga, który w swoich czynach objawia Swoje zbawcze działanie i istnienie. Jaki to wywarło wpływ i jakie było zachowanie Żydów na formę użytą przez Jezusa w wyrazie JESTEM ? Ta forma zwrotu została przypisana Jezusowi przez Ewangelistów. Zatem to, co dotyczyło Boga Starego Testamentu o objawianiu się Żydom ?Jestem? została przepisana dla Chrystusa.

Jana 8,23-24 ? Dlatego powiedziałem wam,że pomrzecie w grzechach swoich,Jeśli bowiem nie uwierzycie, że to JA JESTEM, pomrzecie w swoich grzechach. Mat. 14,26-27?Ale Jezus zaraz do nich powiedział : ufajcie, Ja JESTEM, nie bójcie się. Marka 6,50 ?ufajcie Jam Jest. Nie sposób przytoczyć niezliczoną ilość zwrotów wypowiadanych przez Jezusa; JA JESTEM. Najciekawsza sytuacja powstaje, gdy czyta się Jana 18,5-6 gdy Jezus mówi do straży i Żydów ?JA JESTEM?, to wszyscy padają na ziemię. Co takiego powaliło na ziemię uzbrojonych ludzi, którzy przyszli pojmać Jezusa? Syn Boży, Bóg, Zbawiciel, Chrystus, objawia na Sobie Boga, który swym działaniem i czynami potwierdza Swe istnienie i ciągłą obecność jako JESTEM. Tutaj mamy zachowany sens słów Słowo stało się Ciałem. Przyszedł do swoich, a oni Go nie rozpoznali.Jezus słowami JESTEM potwierdza odwieczną obecność Boga tylko, że Żydzi już nie potrafili tego odczytać we właściwy sposób. Mianowicie, że Bóg, który objawił się Mojżeszowi jako ?JESTEM? jest obecny w obrazie Chrystusa. Jezus nie nauczał i Pismo Nowego Testamentu nie naucza, żeby kłaść nacisk na tetragram JHWH. Apostołowie z Piotrem, jako tym pierwszym z apostołów, naucza przez jakie imię będziemy zbawieni. Gdyby było tak, jak chcą panowie z towarzystwa strażnica, to apostołowie sami sobie by przeczyli. Mało tego, zaprzeczaliby temu, czego nauczał Jezus. Jest taka sytuacja w Piśmie św.gdy Jezus czyta w synagodze fragment księgi Izajasza Łukasza 4,16-18 w których padają słowa według świadków ? Duch Jehowy nade Mną, przeto namaścił Mnie, abym zwiastował ubogim dobrą nowinę? jak wiadomo, sami Żydzi nie stosowali Tetragramu do Bożego imienia, o czym też przypomina strażnica. Żydzi nie posługiwali się tetragramem, lecz zawołaniem PAN BÓG. Tylko kapłan będący na służbie Pańskiej był upoważniony do posłużenia się dosłownym imieniem zwracając się do Boga przy składaniu ofiary z baranka. W zwyczaju i tradycji żydowskiej nie można było używać imienia w formie jakiej znamy- Jahwe. Dlatego Jezus,który nie był dla Żydów kapłanem, tylko zwykłym kaznodzieją, nie mógł wejść ot tak sobie z ulicy do synagogi i posłużyć się Tetragramem z księgi Izajasza tak, jak chcieliby tego świadkowie Jehowy. Syn Boży, jeśli miał obiekcje do tradycji to ją ujawniał por Mat. 15,1-3 czy Marka 7,1. Gdyby Jezus użył tetragramu imienia JHWH do Boga, zostałby natychmiast z synagogi wyrzucony. Napisane jest, że słowa z Izajasza mówią o proroctwie, które się spełniają właśnie na tym, który czyta [a czytał Jezus] zwoje Izajasza i z tego powodu Żydzi wyrzucili Pana Jezusa nie tylko z synagogi ale z miasta. Świadkowie przez błędną interpretacje Pisma św. sami siebie wepchnęli po raz kolejny w pułapkę. Gdy kamieniują Szczepana, to ten w ostatnich chwilach życia w wersji świadków mówi : Panie Jezu przyjmij ducha mego żeby następnie stwierdzić A padłszy na kolana, zawołał donośnym głosem: Jehowo, nie policz im grzechu tego.?a więc w pierwszym przypadku Szczepan prosi Jezusa o przyjecie swojego ducha, a za chwilę prosi Jehowę o odpuszczenie grzechu oprawcom. Skontrastujmy te słowa, ze słowami łotra, który zwraca się do Jezusa a nie Jehowy , a Ten zaś go zbawia odpuszczając grzechy. Cały Nowy Testament ukazuje Jezusa jako Zbawiciela i Pana, Władcę,Króla i Sędziego żywych i umarłych. Co w takim razie chcą osiągnąć panowie z ciała kierowniczego wstawiając wyraz ?Jehowo nie policz im grzechu tego? skoro cały kontekst odnosi się do Jezusa, bo za Niego został zamordowany Szczepan.

david491
Gawędziarz
Gawędziarz
Posty: 501
Rejestracja: 6 lut 2017
Has thanked: 18 times
Been thanked: 308 times

Re: Czy będziesz zbawiony?

Post autor: david491 » 2018-01-04, 21:04

enosz pisze:ale twoi katoliccy koledzy na siłę wmawiają mi że Jezus będąc na ziemi wcale nie był pomniejszym Bogiem bo Bóg to jedność i on zawsze jest taki sam.Spytam wprost. Czy Jezus będąc na ziemi był Bogiem czy nie? Czy był wszechmocny i równy Bogu ojcu czynie?
Jezus używał wobec siebie imienia Bożego. Powiedział na przykład: ?Zaprawdę, zaprawdę powiadam wam, pierwej niż Abraham był,Jam jest? J 8,58. Nie chodziło Mu tylko o to, że istniał przed Abrahamem, gdyż w takim przypadku Jezus powiedziałby ?Byłem? (gr. Ego En).Jezus użył zwrotu Ego Eimi, którego poprawnym tłumaczeniem jest ?Jestem?, a nie ?Byłem?[1] Co więcej, Jezus użył tu zwrotu ?Jestem? w absolutnym sensie, a mianowicie bez rzeczownika określającego (jak na przykład w porównaniu ?Jestem drzwiami? czy ?Jestem winoroślą?).

W języku hebrajskim owo ?Jam jest?, czy ?Jestem?, było imieniem Jahwe, objawionym Mojżeszowi: ?Odpowiedział Bóg Mojżeszowi: JESTEM, KTÓRY JESTEM. I dodał: Tak powiesz synom Izraela: JESTEM posłał mnie do was? Wj 3,14. To ?Jestem? w powyższym cytacie jest formą imienia Bożego. Jezus odniósł je do siebie. Żydzi nie mieli co do tego wątpliwości, dlatego ?porwali kamienie, aby rzucić na Niego? J 8,59. Człowiek, który czynił się Bogiem był bluźniercą, a bluźnierstwo karano ukamienowaniem. Żydzi powiedzieli, że kamienują Jezusa: ?...za bluźnierstwo iza to, że Ty, będąc człowiekiem, czynisz siebie Bogiem? J 1,33. Apostoł Jan więcej niż na jednym miejscu napisał, że ?Żydzi tym usilniej starali się o to, aby Go zabić, bo... Boga nazywał własnym Ojcem, i siebie czynił równym Bogu? J 5,18. Sanhedryn skazał Jezusa na śmierć, gdyż na pytanie arcykapłana ?Czy Ty jesteś Mesjasz, Syn Błogosławionego?? Jezus nie zaprzeczył, lecz potwierdził to znów używając imienia Jahwe Mk 14,6-61.Jezus poczynił także inne roszczenia, które byłyby szokujące, gdyby był tylko człowiekiem, na przykład:

? ?Ja i Ojciec jedno jesteśmy? J 1,3.

? ?Kto mnie widział, widział Ojca? J 14,9.

? ?Jam jest pierwszy i ostatni, i żyjący? Ap 1,17.

? ?Kto Mnie widzi, widzi Tego, który Mnie posłał? J 12,45.


Tomasz powiedział do zmartwychwstałego Jezusa: ?Pan mój i Bóg mój? J 2,28. W nowotestamentowej grece użyty jest tutaj rodzajnik (ho theos), tak iż nie ma wątpliwości, że mowa o najwyższym Bogu.

Bóg Ojciec powiedział do Syna: ?Tron twój, o Boże, na wieki wieków, Berłem sprawiedliwym berło Królestwa twego? Hbr 1,8.

Izajasz prorokował o Chrystusie: ?Albowiem dziecię narodziło się nam, syn jest nam dany i spocznie władza na jego ramieniu, i nazwą go: Cudowny Doradca, Bóg Mocny...? Iz 9,5.

W Nowym Testamencie czytamy: ?Oto panna pocznie i porodzi syna, i nadadzą mu imię Immanuel, co się wykłada: Bóg z nami? Mt 1,23.

? Jan stwierdził, że Jezus Chrystus jest prawdziwym Bogiem: My jesteśmy w tym, który jest prawdziwy, w Synu jego, Jezusie Chrystusie. On jest tym prawdziwym Bogiem i życiem wiecznym? 1J 5,2.

Apostoł Paweł napisał o Chrystusie: ?Ten jest ponad wszystkim, [media]Bóg błogosławiony na wieki? Rz 9,5, [/media]a także: ?...oczekując błogosławionej nadziei i objawienia się chwały wielkiego Boga i Zbawiciela naszego, Jezusa Chrystusa, który wydał samego siebie za nas? Tt 2,11-14.

W tym ostatnim bez wątpienia ?Wielki Bóg, Zbawiciel nasz? to Jezus. W języku greckim istniała bowiem reguła, według której ilekroć występują dwa rzeczowniki w tym samym przypadku połączone słowem ?i? (gr. kai), a tylko pierwszy z nich jest poprzedzony rodzajnikiem, wówczas obydwa odnosiły się zawsze do tej samej osoby.[5] Podobnego zwrotu użył apostoł Piotr, pisząc: ?do tych, którzy dzięki sprawiedliwości Boga naszego i Zbawiciela, Jezusa Chrystusa...? 2P 1,1. Wspomniana struktura gramatyczna dowodzi, że Piotr uważał Jezusa za ?Boga naszego i
Zbawiciela?.


Chrystus nie moze być pomniejszym bogiem ( jak go nazwałeś) ponieważ by było dwóch bogów, pomniejszy i powiększy :-o [media]Jest to niemożliwe, ponieważ Bóg jest Jeden.

Wszechmoc ? Jezus powiedział: ?Dana mi jest wszelka moc na niebie i na ziemi? Mt 28,18.

? Wszechwiedza ? w Chrystusie ?są ukryte wszystkie skarby mądrości i poznania? Kol 2,3.

? Wszechobecność ? Jezus obiecał: ?Oto Ja jestem z wami po wszystkie dni? Mt 28,2; ?Albowiem gdzie są dwaj lub trzej zgromadzeni w imię moje, tam jestem pośród nich? Mt 18,2.

Samoistność ? ?Jak bowiem Ojciec ma żywot sam w sobie, tak dał i Synowi, by miał żywot sam wsobie? J 5,26; ?Rzekł jej Jezus: Jam jest zmartwychwstanie i żywot? J 11,25.

? Wieczność ? Jezus powiedział o sobie: ?Jam jest Pierwszy i Ostatni? Ap 1,17. Czytamy o Nim, że ?pochodzenie Jego od początku, od dni wieczności? Mi 5,1; Izajasz nazwał Chrystusa ?Ojcem odwiecznym? Iz 9,5, zaś odwieczność oznacza brak początku.

Pierwsi chrześcijanie czcili Chrystusa jako Boga i modlili się do Niego, np. Szczepan modlił się przed swoją męczeńską śmiercią słowami: ?Panie Jezu, przyjmij ducha mego? Dz 8,59. Modlitwą są słowa: ?Przyjdź Panie Jezu? oraz ostatnie słowa Nowego Testamentu: ?Amen, przyjdź, Panie Jezu!? 1Kor 16,22; Ap 22,20.

[media]W księdze Apokalipsy czytamy, że Chrystus otrzymuje taki sam pokłon i cześć, jak Bóg Ojciec Ap 5,13. Gdyby nie był równy Ojcu, mielibyśmy do czynienia z bałwochwalstwem i politeizmem, gdyż w Apokalipsie występuje surowy zakaz oddawania czci i pokłonu komukolwiek, oprócz Boga Ap 19,10; 22,9. Syn Boży otrzymuje ?moc i bogactwo, i mądrość, i siłę, i cześć, i chwałę, i błogosławieństwo? Ap 5,12, tak jak Ojciec Ap 4,11. Natomiast u Izajasza czytamy, że Jahwe swej chwały i czci nie odda nikomu innemu Iz 42,8; 48,11, z czego wniosek, że albo Jahwe się pomylił, albo Jahwe to Chrystus. Według Pisma Świętego Chrystus otrzymuje Boską cześć:[/media]

? od ludzi Mt 14,33; 21,15-16; 28,17;

? od aniołów: ?Niechże mu oddają pokłon wszyscy aniołowie Boży? Hbr 1,6;

? od wszelkiego stworzenia: ?...aby wszyscy czcili Syna, jak czczą Ojca. Kto nie czci Syna, ten nie czci Ojca, który go posłał? J 5,22-23; ?...aby na imię Jezusa zginało się wszelkie kolano na niebie i na ziemi? Flp 2,1.

świadkowie Jehowy, uważają Syna Bożego za podporządkowanego Bogu Ojcu, a zatem za niższego od Niego. Pogląd ten nazywa się monarchianizmem. Jako jeden z głównych argumentów przytaczają słowa Jezusa: ?Gdybyście Mnie miłowali, rozradowalibyście się, że idę do Ojca, bo Ojciec większy jest ode Mnie? J 14,28. Czy ten i podobne wersety dowodzą, że Syn Boży jest z natury niższy od Boga Ojca? Czy też odnoszą się jedynie do Jego funkcji w planie zbawienia?

Chrystus, który był w pełni Bogiem, stał się w pełni człowiekiem. Nie była to jedynie aktorska rola, stąd Jego tytuł: ?człowiek Chrystus Jezus? 1Tm 2,5. Czytając teksty o Synu Bożym musimy brać pod uwagę, czy odnoszą się do Jego boskiej czy ludzkiej natury,gdyż w swej ludzkiej postaci Chrystus był oczywiście niższy i to nie tylko od Ojca, ale nawet od aniołów: ?Widzimy raczej Tego, który na krótko uczyniony został mniejszym od aniołów, Jezusa, ukoronowanego chwałą i dostojeństwem za cierpienia śmierci? Hbr 2,9 Stało się tak, gdyż Chrystus, który ?był w postaci Bożej... wyparł się samego siebie, przyjął postać sługi i stał się podobny ludziom? Flp 2,7-8. Syn Boży, aby nas zbawić nie mógł korzystać ze swej Boskości podczas swej ziemskiej służby, dlatego o swoim powtórnym przyjściu powiedział: ?A o tym dniu i godzinie nikt nie wie; ani aniołowie w niebie, ani Syn, tylko sam Ojciec? Mt 24,36.

Podporządkowanie Syna wynika z podziału sfer działania w planie zbawienia między Ojca, Syna i Ducha Świętego. Ma więc charakter funkcjonalny, a nie ontologiczny. Subordynacja Jezusa wynika z Jego inkarnacji, dlatego człowiek Chrystus był niższy nawet od aniołów Hbr 2,9. Czy oznacza to, że Syn Boży jest z natury niższy od aniołów? Bynajmniej. Jako człowiek Chrystus uniżył siebie przed ludźmi. Czy znaczy to, że jest z natury niższy od ludzi? Także nie.

Awatar użytkownika
Andej
Legendarny komentator
Legendarny komentator
Posty: 22634
Rejestracja: 20 lis 2016
Been thanked: 4213 times

Re: Czy będziesz zbawiony?

Post autor: Andej » 2018-01-05, 09:30

Chciałbym enoszowi rację przyznać. ALe nie rozumiem. Jak można być Bogiem pomniejszym albo powiększym, skoro Bóg jest JEDEN? Jedyny oznacza, że nie ma żadnego innego. Ani mniejszego, ani większego. Jest JEDEN.

JEST TEN KTÓRY JEST.

I nie ma żadnego innego. Nie może być więc mowy o gradacji.

Enoszu, udowodnij najpierw, że Bóg nie jest jeden. Potem podyskutujemy na uszeregowaniem.
Wszystko co piszę jest moim subiektywnym poglądem. Nigdy nie wypowiadam się w imieniu Kościoła. Moje wypowiedzi nie są autoryzowane przez Kościół.

david491
Gawędziarz
Gawędziarz
Posty: 501
Rejestracja: 6 lut 2017
Has thanked: 18 times
Been thanked: 308 times

Re: Czy będziesz zbawiony?

Post autor: david491 » 2018-01-06, 16:11

enosz pisze: 2017-12-31, 20:31 Tylko pokaż tekst tak jak Jehowa Bóg mówi w odniesieniu do swojego imienia "takie jest moje imię" że duch święty mówi w odniesieniu do swojego imienia "takie jest moje imię" " tak macie mnie nazywać"

Co Bóg odpowiedział Mojżeszowi na pytanie jak ma na imię . to już odpowiedziałem . A co do Ducha Świętego to : (19) Kiedy Piotr rozmyślał jeszcze nad widzeniem, powiedział do niego Duch: Poszukuje cię trzech ludzi. (20) Zejdź więc i idź z nimi bez wahania, bo Ja ich posłałem. (Dzieje Apost. 10:149-20) No chyba nie co z tym polemizować kim jest Duch Święty jeżeli on sam mówi o Sobie Ja. Jeszcze same słowa Pana Jezusa na temat Ducha Świętego: Mt 12:31-32 Bp ?Dlatego wam powiadam: Każdy grzech i bluźnierstwo będzie ludziom odpuszczone, ale bluźnierstwo przeciwko Duchowi nie będzie odpuszczone. Jeśli ktoś powie słowo przeciwko Synowi Człowieczemu, będzie mu odpuszczone, lecz jeśli powie przeciwko Duchowi Świętemu, nie będzie mu odpuszczone ani w tym wieku, ani w przyszłym !!!!!!

Ciekaw że Apostelowie nie negowali Ducha Świętego jako osoby i Boga, a negują go wspaniali świadkowie Jehowy którzy narodzili się 1900 lat później.

Dz 5:3-4 Bp ?Piotr zaś powiedział: <Ananiaszu, dlaczego szatan zawładnął tobą? Usiłowałeś oszukać Ducha Świętego, zatrzymując część zapłaty za posiadłość. Czyż nie twoją własnością była posiadłość i czyż nie twoje były pieniądze z jej sprzedaży? Czemu w sercu twoim zrodziła się myśl o tym czynie? Nie ludzi oszukałeś, lecz Boga>?.

1Kor 3:16 Bp ?Czy nie wiecie, że jesteście świątynią Boga, a Duch Boży mieszka w was.?
1Kor 6:19-20 Bp ?Czyż nie wiecie, że ciała wasze są świątynią Świętego Ducha, który w was przebywa? Otrzymaliście Go od Boga i nie należycie do siebie.(20) Bóg nabył was na własność za wielką cenę. Niech więc ciała wasze chwalą Boga.?
1Tes 4:7-8 Bp ?Bóg bowiem nie powołał nas do nieczystości, ale do świętości. Kto więc odrzuca te słowa, odrzuca nakazy nie ludzi, lecz Boga, który udziela wam swego Ducha Świętego.?


J 14:15-17 Bp ?Jeśli Mnie miłujecie, będziecie przestrzegali moich przykazań. A Ja poproszę Ojca, a da wam innego obrońcę, aby był z wami na zawsze. Ducha prawdy, którego świat przyjąć nie może, bo go nie widzi ani nie zna. A wy Go znacie, bo mieszka i jest w was.?
Dz 5:32 Bp ?My właśnie jesteśmy tego świadkami, jak i Duch Święty, którego Pan dał tym, którzy Mu są posłuszni?.?

Dz 13:2 Bp ?Gdy pełnili służbę Pańską, powiedział Duch Święty: <Wyznaczcie mi Barnabę i Szawła do dzieła, do którego ich powołałem>?.
Dz 15:28 Bp ?Natchnieni Duchem Świętym postanowiliśmy nie nakładać na was żadnych ciężarów, prócz rzeczy koniecznych,?

Dz 20:28 Bp ?Troszczcie się o siebie samych i całą owczarnię. Duch Święty postawił was w niej, abyście doglądali i dostarczali pokarmu wspólnocie Boga, który ją nabył na własność przez swoją śmierć.?
Dz 19:2 Bp ?I zapytał ich: <Czy przyjmując wiarę otrzymaliście Ducha Świętego?> A oni odpowiedzieli: <Nawet nie słyszeliśmy, że istnieje Duch Święty>?.

Dz 11:12 Bp ?Duch zaś powiedział do mnie, abym bez wahania z nimi poszedł. Wybrało się więc ze mną również sześciu braci i przybyliśmy do domu tego człowieka.?
Dz 20:22 Bp ?A teraz, przynaglany przez Ducha Świętego, muszę iść do Jerozolimy, choć nie wiem, co mnie tam spotka.?

Rz 8:16 Bp ?Ten właśnie Duch świadczy wobec naszego ducha, że jesteśmy dziećmi Boga.?

Rz 8:26 Bp ?W ten sam sposób Duch wspiera nas w naszej słabości. Nie wiem bowiem, o co i w jaki sposób mamy się modlić, dlatego sam Duch wstawia się za nami przez niewyrażalne błagania.?

1Kor 2:12 Bp ?Otóż my nie otrzymaliśmy ducha, którym świat się kieruje, lecz Ducha, który od Boga pochodzi. Otrzymaliśmy go zaś w tym celu, aby poznać dary, którymi Bóg nas obdarzył.?

1Kor 6:11 Bp ?Niektórzy z was takimi wprawdzie byli, lecz już zostaliście obmyci, uświęceni i usprawiedliwieni w imię Pana Jezusa Chrystusa i Ducha Boga naszego.?

1Kor 12:13 Bp ?My wszyscy tworzymy jedno ciało, ponieważ zostaliśmy ochrzczeni w jednym Duchu: zarówno Żydzi, jak i Grecy, niewolnicy, jak i wolni. Wszyscy zostaliśmy też napojeni jednym Duchem.?
Ga 5:25 Bp ?Jeśli żyjemy dzięki Duchowi, postępujemy również zgodnie ze wskazaniami Ducha.?

Flp 3:3 Bp ?Bo prawdziwie obrzezani to my jesteśmy, którzy pod wpływem Ducha czcimy Boga i chlubimy się w Chrystusie Jezusie, a nie pokładamy ufności w ciele.?

1J 3:24 Bp ?Kto wypełnia Jego przykazania, ten trwa w Bogu, a Bóg w nim; a że On trwa w nas, poznajemy po Duchu, którego nam dał.?

Ap 2:17 Bp ?Kto ma uszy, niech usłyszy, co mówi Duch do Kościołów. Zwycięzcy dam manny ukrytej i dam mu biały kamyk, a na kamyku wypisane imię nowe, którego nikt nie zna oprócz tego, kto (je) otrzymuje.?


J 3:5-6 Bp ?Jezus odrzekł: ? Zaprawdę, zaprawdę powiadam ci: Kto nie narodzi się z wody i z Ducha, nie może wejść do królestwa Bożego. Co rodzi się z ciała, jest ciałem, a co z Ducha, jest Duchem.?

Rz 8:9 Bp ?Wy natomiast nie kierujecie się pożądaniami ciała, lecz złączeni jesteście z Duchem, bo przecież Duch Boży w was mieszka. A gdy ktoś nie posiada Ducha Chrystusowego, nie jest Jego własnością.?

2Kor 3:5-6 Bp ?Sami z siebie nie jesteśmy zdolni nawet niczego pomyśleć, bo nasze uzdolnienie pochodzi od Boga. On też uzdolnił nas do posługiwania Nowemu Przymierzu, które nie polega na literze, lecz na Duchu. Litera bowiem zabija, Duch zaś ożywia.?

Tt 3:4-6 Bp ?A kiedy objawiła się dobroć naszego Zbawiciela, Boga, i Jego miłość do ludzi,(5) to wybawił nas nie ze względu na nasze sprawiedliwe czyny, ale dzięki swojemu miłosierdziu przez obmycie, które odradza, i przez odnowienie Duchem Świętym. Wylał go na nas obficie przez Jezusa Chrystusa, Zbawiciela naszego,?

Awatar użytkownika
Sebastian
Dyskutant
Dyskutant
Posty: 281
Rejestracja: 22 lis 2017
Lokalizacja: Połaniec
Wyznanie: Katolicyzm
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Czy będziesz zbawiony?

Post autor: Sebastian » 2018-01-16, 11:30

Błogosławieni miłosierni, albowiem oni miłosierdzia dostąpią, błogosławieni czystego serca, albowiem oni Boga oglądać będą. Będziemy zbawieni, tylko czyńmy dobro.
Totus Tuus

enosz

Re: Czy będziesz zbawiony?

Post autor: enosz » 2018-01-27, 18:54

podkowa napisała
W ksiedze Wyjscia 6,21 nie ma takiego tekstu, jaki enosz podal.
Ale ja nic nie pisałem o Wyjścia 6:21 tylko Wyjścia 6:2. a skoro uważasz że takich słów w wyjścia 6:2 nie ma po może pochwal się Biblią jaką ty się posługujesz. To dopiero musi być fałszywka;) specjalnie dla ciebie ten fragment z wyjścia 6:2 w przekładzie Biblii Tysiąclecia wydanie II

6:2 Bóg rozmawiał z Mojżeszem i powiedział mu: Jam jest Jahwe.
6:3 Ja objawiłem się Abrahamowi, Izaakowi i Jakubowi jako Bóg Wszechmocny, ale imienia mego, Jahwe, nie objawiłem im.



Rowniez w Wyj 10,2 jest mowa o Panu. Nomen "Jehowa" jest dopiskiem sdodanym ideologicznie przez sw.Jehowy - nie ma go w Biblii.

Również w BT wydanie II 10:2 i abyś opowiadał dzieciom twoim i wnukom, co zdziałałem w Egipcie. A znaki moje czyniłem między nimi, aby wiedzieli, że Ja jestem Jahwe.
Wyj 3,15 jest caly Nomen - czyli: "Jestem, ktory Jestem" …
W Biblii Tysiąclecia jest to tak oddane

3:15 Mówił dalej Bóg do Mojżesza: Tak powiesz Izraelitom: JESTEM, Bóg ojców waszych, Bóg Abrahama, Bóg Izaaka i Bóg Jakuba posłał mnie do was. To jest imię moje na wieki i to jest moje zawołanie na najdalsze pokolenia.

I to jest jedno z tysiąca fałszerstw w tym przekładzie Biblii bo w oryginalnej Biblii Hebrajskiej nie pisze jak twierdzisz : Jestem" tylko jest tetragram  יְהוָה co możesz sobie zobaczyć na własne oczy http://tanach.leszek-kwiatkowski.eu/index-2-3.htm
Czyli - enosz podaje FALSZYWA TEOLOGIE.
I kto tu fałszuje teologię;))?

enosz

Re: Czy będziesz zbawiony?

Post autor: enosz » 2018-01-27, 19:17

Spytam wprost. Czy Jezus będąc na ziemi był Bogiem czy nie? Czy był wszechmocny i równy Bogu ojcu czynie?
W swej naturze boskiej tak. W ludzkiej - przynajmniej do momentu zmartwychwstania - nie.
O?! Co katolik to inna filozofia natury Jezusa. Czyli Jezus gdy był człowiekiem nie był równy Bogu? Czyli jak to rozumieć? Był na urlopie? Zawiesił swoją Boskość. Czy jak? Atanazy w swoim wyznaniu wiary twierdzi że Jezus zawsze był bogiem najwyższym równym we wszystkim Bogu Ojcu, a ty twierdzisz że jak był człowiekiem to nie był równy Bogu.
Po pierwsze, nie ma po prostu w Biblii sytuacji, w której Duch Święty się przedstawia. Został On przedstawiony przez Jezusa.
O tym to ja dobrze wiem. Nie można przedstawić z imienia kogoś kogo niema jako osoby. To oczywiste.
Po drugie, skąd pomysł, że o osobowości miałoby decydować, czy czyjeś imię zostało explicite wymienione? Taki pogląd jest echem wierzeń pogańskich.
Tak twierdzą teolodzy twojego kościoła. W słowniku BT jest wyjaśnione pod hasłem "Imię" co następuje;

Imię - według pojęć starożytnych nie tylko wyróżnia człowieka od innych, lecz określając go, stanowi istotną część składową jego osobowości. Stąd to, co nie ma imienia, nie istnieje, a człowiek bez imienia jest bez znaczenia. Uważano, że imię odpowiada istocie człowieka lub jego przymiotom (nomem - omen). W zastosowaniu do Boga, imię jest synonimem chwały i potęgi Bożej.

Awatar użytkownika
Marek_Piotrowski
Legendarny komentator
Legendarny komentator
Posty: 18650
Rejestracja: 1 cze 2016
Wyznanie: Katolicyzm
Has thanked: 2560 times
Been thanked: 4565 times
Kontakt:

Re: Czy będziesz zbawiony?

Post autor: Marek_Piotrowski » 2018-01-27, 19:36

1
enosz pisze: 2018-01-27, 18:54 I to jest jedno z tysiąca fałszerstw w tym przekładzie Biblii bo w oryginalnej Biblii Hebrajskiej nie pisze jak twierdzisz : Jestem" tylko jest tetragram יְהוָה co możesz sobie zobaczyć na własne oczy http://tanach.leszek-kwiatkowski.eu/index-2-3.htm
Sorry, ale myśl czasem, zanim coś napiszesz.
יְהוָה to jest właśnie słowo, oznaczające "Jestem" tyle że napisane alfabetem hebrajskim.
To tak jakbyś o książce rosyjskiej napisał "tam nie ma słowa chłopiec - zobacz sobie że napisano мальчик" ;)
Ja rozumiem gorliwość, ale myśleć trzeba.

2
Odnośnie Jezusa - odpowiedziałem CI już raz Pismem, więc nie wiem o co jeszcze pytasz. Nie widzę powodu dodatkowej argumentacji. Powtórzę ci jednak cytat, może tym razem uda Ci się wczytać:
"(6) On to, istniejąc w postaci Bożej, nie skorzystał ze sposobności, aby na równi być z Bogiem, (7) lecz ogołocił samego siebie, przyjąwszy postać sługi, stając się podobnym do ludzi. A w zewnętrznej postaci uznany za człowieka, (8) uniżył samego siebie, stając się posłusznym aż do śmierci - i to śmierci krzyżowej."/Flp 2,6-8/
W tym fragmencie jest zarówno to, że uniżył samego siebie, jak i to, do którego momentu owo uniżenie trwało.

3
Co do imienia - czy jesteś tak samo skłonny przyjąć pozostałe wyjaśnienia z BT? ;)
Kiedy dziecko się rodzi, według Ciebie nie istnieje, zanim zostanie nadane mu imię?
Dobrze sie czujesz? @-)

konik

Re: Czy będziesz zbawiony?

Post autor: konik » 2018-01-27, 23:03

O chcialem cos napisac, ale Marek juz wszystko napisal.

enosz

Re: Czy będziesz zbawiony?

Post autor: enosz » 2018-01-29, 18:28

Marek_Piotrowski [/quote pisze:

Sorry, ale myśl czasem, zanim coś napiszesz.
יְהוָה to jest właśnie słowo, oznaczające "Jestem" tyle że napisane alfabetem hebrajskim.
To tak jakbyś o książce rosyjskiej napisał "tam nie ma słowa chłopiec - zobacz sobie że napisano мальчик" 


Ja rozumiem gorliwość, ale myśleć trzeba. 

Przyganiał kocioł garnkowi:))) To może ty najpierw pomyśl zanim coś napiszesz. Zaledwie część naukowców zajmujących się zagadnieniem znaczenia języka staro hebrajskiego uważa że tetragram JHWH [יְהוָה ] pochodzi od hebrajskiego słowa hawah czyli hwh które znaczy "stawać się" zatem doszli oni do wniosku że imię Boże Jehowa będąc czasownikiem jest kauzatywną formą tego czasownika i znaczy nie mniej nie więcej tylko "On powoduje że się staje". Oczywiście nie wszyscy są co do tego zgodni ponieważ tej części uczonych której nie pasuje takie wyjaśnienie do ideologii ich rodzimego kościoła doszukują się w tym wytłumaczeniu "dziury w całym". Zatem nauka w tej treści nie jest zgodna co do znaczenia słowa JHWH, a ty Marek Piotrowski autorytatywnie stwierdzasz że JHWH znaczy "jestem". Wniosek! Jacy ci naukowcy są biedni że nie znają Marka. Albo że Marek nie należy do grona naukowców bo biedzą cię i biedzą nad wyjaśnieniem znaczenia tego słowa głuptasy. By spytali Marka i mieliby problem rozwiązany raz na zawsze:)


Co do imienia - czy jesteś tak samo skłonny przyjąć pozostałe wyjaśnienia z BT? 

Kiedy dziecko się rodzi, według Ciebie nie istnieje, zanim zostanie nadane mu imię?
Dobrze sie czujesz? 

Zdziwiony? To na jakim ty świecie żyjesz? Chyba nie na ziemi? Na ziemi jest tak że jak się rodzi dziecko to owszem istnieje jako istota ale do póki nie zostanie zewidencjonowane - to znaczy dostaje imię i nazwisko. Akt urodzenia- w systemie zdrowotnym, edukacyjnym, podatkowym, itp..nie istnieje jako osoba

enosz

Re: Czy będziesz zbawiony?

Post autor: enosz » 2018-01-29, 18:42

david491 pisze: 2018-01-04, 18:36
enosz pisze:Jana 20:. 17?Jezus powiedział jej: ?Przestań się mnie kurczowo trzymać. Jeszcze bowiem nie wstąpiłem do Ojca. Ale idź do moich braci i powiedz im: ?Wstępuję do Ojca mego i Ojca waszego oraz do Boga mego i Boga waszego??.
Zauważ, że Pan Jezus nie powiedział: "Wstępuję do Ojca naszego i Boga naszego" lecz "do Ojca mojego i Ojca waszego, do Boga mojego i Boga waszego" chcąc w ten sposób podkreślić odmienność, wyjątkowość, Jego relacji z Ojcem. Dlaczego Jezus nie powiedział, że wstępuje do Boga i Ojca naszego? Dlatego, że Ojciec jest na innej zasadzie Ojcem wobec Syna i na innej wobec nas; na innej zasadzie jest On Bogiem wobec Syna i na innej wobec nas. Bóg Ojciec nie jest takim samym Bogiem dla Syna, jakim jest dla nas, gdyż z kolei w innym miejscu Ojciec nazywa swego Syna Bogiem i Panem (Heb.1:8-10) czego nie powie o żadnym z nas. Zwracam uwagę, że Pan Jezus rozmawiając z ludźmi nigdy nie nazywał Boga Ojca "naszym Bogiem". Jeśli mamy dwie osoby: Jana i Adama Kowalskich, to nie ma żadnej sprzeczności w tym, że powiemy iż Jan jest dla Adama Kowalskim tak jak Adam jest dla Jana Kowalskim. Podobnie, Syn jest dla Ojca Bogiem jak i Ojciec jest dla Syna Bogiem, gdyż "Bóg" jest ich tytułem, tytułem najwyższej istoty posiadającej przymioty niedostępne żadnej innej istocie.
to nie żadna tajemnica że Pan Jezus rozróżnia w tych słowach pozycję względem Boga Ojca jaką mają ludzie i Syn Boży. nie o to pytałem. Jeśli chcesz rozmawiać na poziomie prosze byś odpowiadał na pytania

ODPOWIEDZ

Wróć do „Biblia, Nowy Testament i Stary Testament”