Skoro mój syn jest synem człowieka, to nie jest człowiekiem?
Daj spokój, argumenty na tym poziomie doprawdy nie współgrają z wrażeniem, jakie usiłowałeś zrobić przepisując te niby-językowe rozważania.
Twój syn nie jest TYM samy człowiekiem co ty jesteście dwojgiem różnych od siebie ludźmi
czy zgodzisz się z tym ? Twierdzenie typu człowiek rodzi człowieka , pies psa ect może być jedynie dobrym argumentem na Dyteizm lecz nie trynitaryzm
A od kogo otrzymuje mój syn prawo do nazwiska?
Nadto - najwyraźniej zapominasz, że o ile Druga Osoba Boska która istniała zawsze - w pewnym momencie wcieliła się w człowieka - i od tego momentu dopiero znamy Ją jako Jezusa.
Skoro Jezus coś otrzymał to znaczy że tego czegoś wcześniej nie posiadał , gdzie jest napisane że w Bogu są osoby ? Nie ma takiego fragmentu gdzie pisze że syn Boga istnieje wiecznie , jest to raczej teza życzeniowa
Ew Jan 8:42 Rzekł im Jezus: Gdyby Bóg był waszym Ojcem, miłowalibyście mnie, Ja bowiem wyszedłem od Boga i oto jestem. Albowiem nie sam od siebie przyszedłem, lecz On mnie posłał.
Gdyby Jezus był Bogiem JHWH wówczas sam od siebie by wyszedł
Kompromitujesz się Kamilu, dyskutując nie z nauką Kościoła o Trójcy, ale z jedną z herezji potępionych już w pierwszych wiekach chrześcijaństwa - jakoby Ojciec i Syn byli jedną osobą.
Zapoznaj się z nauką, z jaką dyskutujesz, bo żenada czytać...
Czy uważasz że Jezus jako osoba to już Bogiem nie jest
w twoim rozumowaniu brak jakiejkolwiek logiki . Tekst mówi że Bóg posłał swego syna
Co to za dziwny podział stosujesz osoba Boga to nie sam Bóg ?
Jeżeli przyjmuje się że Bóg jest osobą , Syn Bóg jest osobą , Duch Bóg jest osobą to ilu jest Bogów ? zalatuje mi tutaj Tryteizmem
Przeciwnie. Tylko dlatego, że Jezus jest jednocześnie Bogiem i człowiekiem umożliwia takie pośrednictwo. Właśnie dlatego jest Jedynym Pośrednikiem, bo żaden człowiek nie będący jednocześnie Bogiem pośrednikiem takim być nie może.
Marku czy ty zastanawiasz się nad tym co piszesz ?
Twój Kościół wymyślił sobie że Jezus nigdy nie przestał być Bogiem zatem jako pośrednik wstawia się do kogo ?
Rz 8 :32 On, który nawet własnego Syna nie oszczędził, ale go za nas wszystkich wydał, jakżeby nie miał z nim darować nam wszystkiego? (33) Któż będzie oskarżał wybranych Bożych? Przecież Bóg usprawiedliwia. (34) Któż będzie potępiał? Jezus Chrystus, który umarł, więcej, zmartwychwstał, który jest po prawicy Boga, Ten przecież wstawia się za nami.
Do kogo wstawia się Jezus ???
Hebr 9: 24 Albowiem Chrystus nie wszedł do świątyni zbudowanej rękami, która jest odbiciem prawdziwej, ale do samego nieba, aby się wstawiać teraz za nami przed obliczem Boga
Marku jak to jest z tą nauką , według Kościoła Katolickiego Jezus będąc na ziemi posiadł podwójną naturę nie przestał być Bogiem jako człowiek . Tymczasem wy tutaj pisaliście że się uniżył
Po pierwsze, co ma natura do uniżenia? Mylisz naturę z postacią.
Zatem co się uniżył postać czy sama natura postaci
czy natura jaką posiadacz jest czymś odrębnym od ciebie
Po drugie nie my o tym piszemy, tylko św.Paweł:
"(6) On to, istniejąc w postaci Bożej, nie skorzystał ze sposobności, aby na równi być z Bogiem, (7) lecz ogołocił samego siebie, przyjąwszy postać sługi, stając się podobnym do ludzi. A w zewnętrznej postaci uznany za człowieka, (8) uniżył samego siebie, stając się posłusznym aż do śmierci - i to śmierci krzyżowej." /Flp 2,6-8/
Jak widzisz, nie tylko św.Paweł stwierdza owo uniżenie, ale też mówi kiedy ono się kończy - w momencie śmierci krzyżowej.
Tak ja to widzę tylko co się uniżyło ,odpowiesz mi ?
Bądź tak uprzejmy i napisz mi gdzie w Kol 1:15 jest w tekście greckim słowo ,, wobec ''
A co to ma do rzeczy?
Raczej nikt poważny nie tłumaczy "słowo w słowo" - takie tłumaczenia nie oddają wiernie tekstu), ale dobrze - powiedzmy, że weźmiemy dosłownie "pierworodny całego stworzenia" - niby co z tego, Twoim zdaniem, wynika?
Zatem dodawanie słów których nie zawiera tekst i jeżeli z kontekstu coś innego wynika jest nadinterpretacją .
Paweł sam objaśnia w jakim znaczeniu żywa przymiotnika Prototokos
Kol 1: 18 On także jest Głową Ciała, Kościoła; On jest początkiem, pierworodnym z umarłych, aby we wszystkim był pierwszy
W tym samym kontekście określa Jezusa Pierworodnym z umarłych co to znaczy ?
Czy Jezus nie był tym który zaliczał się do grona osób umarłych ?
W komentarzu do tego wersetu czytamy w Biblii Tysiąclecia
"Pierworodnym spośród umarłych" (por. Ap 1,5) jest Chrystus - Nowy Adam, pierwszy zmartwychwstały, dzięki któremu wszyscy zmartwychwstaną
http://biblia.deon.pl/rozdzial.php?id=1397
Jezus jest Pierwszym z pośród umarłych który został wzbudzony przez Boga do nieśmiertelnego życia w niebie co potwierdza wile miejsc w Biblii
Dz 26: 23 (23) to jest, że Chrystus musi cierpieć, że On jako pierwszy, który powstał z martwych, będzie zwiastował światłość ludowi i poganom.
Zauważ że Andryszczak który dla ciebie jest autorytetem pisze coś innego
Zatem tak jak pierworodny z umarłych to pierwszy z umarłych który nie podlega śmierci tak Pierworodny z całego stworzenia to pierwszy który otrzymał życie od Boga
I Tutaj znowu kłania się znajomość greki biblijnej , jaki rodzaj genitivusu występuje w kol 1:15
Wiemy także, iż Syn Boży przyszedł i obdarzył nas zdolnością umysłu, tak iż poznajemy Prawdziwego. Jesteśmy w prawdziwym Bogu, w Synu Jego, Jezusie Chrystusie. On zaś jest prawdziwym Bogiem i Życiem wiecznym ."/1 J 5,20/
Marku w jaki celu przyszedł Jezus ? abyśmy poznali tego który jest prawdziwym Bogiem zob ew Jan 17:3
w Kim jesteśmy ? w prawdziwym ( Bogu) przez Syna jego .
Skoro w dwóch pierwszych zdaniach Prawdziwy Bóg to Bóg Ojciec to i również przymiotnik prawdziwy odnosi się do Boga Ojca a nie jego Syna
Jest wyraźnie napisane Jesteśmy w prawdziwym w synu JEGO czy Jezus ma syna ?
Na początku było Słowo,
a Słowo było u Boga,
i Bogiem było Słowo.
Ono było na początku u Boga.
Wszystko przez Nie się stało, a bez Niego nic się nie stało, [z tego], co się stało. (…)
Na świecie było [Słowo], a świat stał się przez Nie, lecz świat Go nie poznał.
Przyszło do swojej własności, a swoi Go nie przyjęli. (…)
I oglądaliśmy Jego chwałę, chwałę, jaką Jednorodzony otrzymuje od Ojca, pełen łaski i prawdy."/J 1,1-3.10-11.14/
Na temat Prologu nie tak dawno pisałem referat i tu do ciebie mamy pytanie : o ilu podmiotach jest mowa w tym zdaniu
Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ Ἰωάννης , καὶ ὁ Ἰωάννης ἦν πρὸς τὸν προφήτην , καὶ προφήτης ἦν ὁ Ἰωάννης
Jest to dokładnie takie samo zdanie jak w Ew Jan 1:1
Czy w tym przypadku można wyciągnąć wniosek że Jan był tym prorokiem u którego był ?
„Do Syna zaś: Tron Twój, Boże, na wieki wieków, berło sprawiedliwości berłem królestwa Twego.”/Hbr 1,8/
a tu niespodzianka
B - 03 (Vaticanus)
προς δε τον υιον. ο θρονος σου ο θς̅ εις τον ·αιωνα και η ραβδος της ευθυτητος ραβδος της βασιλειας ·αυτου
Tron twego Boga na wieki berło sprawiedliwości berłem królestw jego
Sprawdź ten werset w Psal 45 Interlnia Vocatio
O ilu Bogach jest mowa w Hebr 1 :8 ? trzymaj się ściśle terminologii nie oddzielaj Boga od jego osoby
„(…) poucza nas, abyśmy wyrzekłszy się bezbożności i żądz światowych, rozumnie i sprawiedliwie, i pobożnie żyli na tym świecie, oczekując błogosławionej nadziei i objawienia się chwały wielkiego Boga i Zbawiciela naszego, Jezusa Chrystusa"/Tyt 2,12-13/
No tak ma się objawić chwała wielkiego Boga , czyż Jezus nie zapowiedział że przyjdzie powtórnie w chwale swego Ojca ?
kontekst się kłania
Tyt 3: 4 Ale gdy się objawiła dobroć i miłość do ludzi Zbawiciela naszego, Boga, (5) zbawił nas nie dla uczynków sprawiedliwości, które spełniliśmy, lecz dla miłosierdzia swego przez kąpiel odrodzenia oraz odnowienie przez Ducha Świętego, (6) którego wylał na nas obficie przez Jezusa Chrystusa, Zbawiciela naszego,
„Szymon Piotr, sługa i apostoł Jezusa Chrystusa, do tych, którzy dzięki sprawiedliwości Boga naszego i Zbawiciela, Jezusa Chrystusa, otrzymali wiarę równie godną czci jak i nasza (…)”/1 P 1,1/
Podobnie i w tym przypadku .