Zgodnie z nauką Apostoła Piotra Jezus to nie sam Bóg JHWH lecz Sługa Tego Boga , zatem teoria podziału teksu to Jahwistyczny a tamto Elohistyczny jest dość mocno naciąganaElohim – prawdę mówisz, byli również nazywani sędziowie, królowie i aniołowie, ale zapewne znasz podział najstarszego Pisma na „teksty Elohistyczne”, gdzie to właśnie o Bogu Jedynym autor mówi Elohim – i tylko o Nim – jest to w tych pismach Jego Imię Własne, jak to nazywasz „w sensie ontycznym”.
http://sady.up.krakow.pl/antrel.biblia.rdz1-10.htm
Podobnie w „tekstach Jahwistycznych” gdzie to właśnie o Bogu Jedynym autor mówi JHWH – i tylko o Nim – jest to w tych pismach Jego Imię Własne.
http://sady.up.krakow.pl/antrel.biblia.rdz1-10j.htm
Więc twój początkowy wywód niestety sypie się, że nazywanie Jezusa Elohim nie oznacza Boga Jedynego. Więc odpowiedź nie "jest bardzo prosta".
Dz 3:13 Bóg naszych ojców, Bóg Abrahama, Izaaka i Jakuba, wsławił Sługę swego, Jezusa, wy jednak wydaliście Go i zaparliście się Go przed Piłatem, gdy postanowił Go uwolnić.
W wersecie tym Jezus jest określony jako Sługa , myślę że wież jakie znaczenie ma słowo Sługa i nie potrzebuję ci tego objaśniać .
Elohim jak już piałem odnosił się do kogoś kto reprezentował Boga jak również do osoby dysponującej władzą tak jak np Król
Sługą Jezus jest nazwany również po wniebowstąpieniu do nieba zatem znaczenie tego słowa nie uległo zmianioe
Również przeciwnik Boga jest nazwany Bogiem tego świata 2 Kor 4:4 , więc twoja teoria nie trzyma się kupy .
Kolejny fakt , to Apostoł Paweł nazywa Jezusa Pierworodnym z całego stworzenia , w ten sposób Paweł nie wyklucza Jezusa z pośród innych istot stworzonych . Jezus góruje nad nimi dlatego że jest Pierwszym . Kol 1:15-18
Argument bardzo słaby , w każdym przypadku termin ,, zrodzony '' który występuje w Biblii zawsze odnosi się do zapoczątkowania czyjegoś życia .Kolejny argument – Jezus zrodzony a nie stworzony, przed wszystkimi wiekami, jak to mądrze i trafnie Ojcowie Kościoła starożytnego określili.
Dla nas ludzi Jezus istniał wiecznie, bo skoro brał udział w stworzeniu materii i czasoprzestrzeni, to jak znów mądrze Kościół starożytny stwierdził o Jezusie - „jeśli ktoś mówi, był czas gdy Go nie było – niech będzie wyłączony z Kościoła”
Kamilu, dlaczego nie słuchasz Starożytnego Kościoła Powszechnego, tylko tworzysz własne wyznanie wiary?
Kiedy czytamy że Bóg coś zrodził oznacza to tyle że Sprawcą zaistnienia / stworzenia czegoś jest Bóg
Psal 90 : 2 Zanim góry narodziły się w bólach, nim ziemia i świat powstały, od wieku po wiek Ty jesteś Bogiem
1 Moj 2: 4 Teć są zrodzenia niebios, i ziemi, gdy były stworzone, dnia, którego uczynił Pan Bóg ziemię i niebo.
W NT mamy wile fragmentów w których jest jasno napisane iż każdy kto przyjął Jezus jak swego Zbawiciela z Boga został zrodzonym . Czy ma to znaczyć że każdy z wierzących jest tym Bogiem który go zrodził ? czy każdy wobec tego posiada boską naturę ?
Ew Jan 1: 12, 13 ) Lecz którzykolwiek go przyjęli, dał im tę moc, aby się stali synami Bożymi, to jest tym, którzy wierzą w imię jego. (13) Którzy nie z krwi, ani z woli ciała, ani z woli męża, ale z Boga narodzeni są.
O tych narodzonych z Boga Paweł pisze że są nowym stworzeniem
2 Kor 5:17 Tak więc, jeśli ktoś jest w Chrystusie, nowym jest stworzeniem; stare przeminęło, oto wszystko stało się nowe.
Tylko Najwyższy Bóg absolut jest Tym który sam jest dawcą życia nie jest przez nikogo zrodzonym , zaś wszyscy inni są odbiorcami tego życia . Dlatego jest On nazywany również Ojcem . Czy to samo możesz powiedzieć o Jezusie ?
Bóg jako najwyższa istota jest samoistny : samoistność to istnienie nie posiadające swej przyczyny i nie pochodzące od nikogo
Syn został „zrodzony” z Ojca (symbol nicejski oraz atanazjański) lub też „zrodzony z Ojca przed wszystkimi wiekami” (symbol konstantynopolski).
I tutaj w tych założeniach powstaje pewien problem mówi się o odwiecznym zrodzeniu Syna”, które co prawda przyznaje, iż Syn został zrodzony i ma swe źródło istnienia w Ojcu, jednak w jakiś tajemniczy sposób zrealizowało się ono bądź stale realizuje się w wieczności, poza czasem. Z jednej więc strony wierzy się, że źródło i przyczyna istnienia Syna tkwi w Ojcu, z drugiej zaś przyznaje się wieczne istnienie Synowi, a to z kolei wyklucza jakiekolwiek Jego zaprzyczynowienie w kimkolwiek. Paradoks goni paradoks…
Jeśli bowiem twierdzi się o kimś, iż został zrodzony, to w takim wyrażeniu mamy do czynienia z aspektem dokonanym oraz, co za tym idzie - z działaniem temporalnym, umiejscowionym w konkretnym czasie.
Skoro istnieje coś takiego jak „zrodzenie Syna”, to jest to równoznaczne z tym, iż był moment przed zrodzeniem, zrodzenia oraz po zrodzeniu.
Dla was bowiem zrodzenie Syna to nie działanie dokonane w określonym momencie ale.. no właśnie, tak naprawdę nie wiadomo czym jest owo zrodzenie. W kwestii zrodzenia prze czasem już pisałem Każde działanie Boga i jego skutek miał swój początek w pewnym strumieniu czasu , tak jak stworzenie Aniołów , gwiazd ect dokonało się w określonym punkcie czasu ich zaistnienia . To nie dotyczy jedynie Boga gdyż On już był .
Gdy przeanalizujemy Pismo św , to okazuje się, że jeśli odbiorca coś od Boga otrzymywał, to zawsze dla tego odbiorcy było to temporalne, umiejscowione w określonym momencie czasu.
Abraham otrzymał obietnicę w konkretnym dla niego momencie. Dawid otrzymał w konkretnym momencie napomnienie od Natana, Izajasz w konkretnym momencie otrzymał proroctwo o śmierci Mesjasza za nasze grzechy itd… Jest to reguła, od której nie zauważamy w Piśmie żadnych wyjątków
Nie mamy więc podstaw skrypturystycznych by formułować inne wnioski w przypadku Pana Jezusa. Jeśli coś od Boga otrzymał, to jako odbiorca miało to miejsce w określonym momencie czasowym (zwłaszcza, że Biblia zawsze używa w takich przypadkach aspektu dokonanego) i tak to jest konsekwentnie przedstawiane w całym Piśmie Świętym.
Kiedy Paweł głosił w śród Żydów to przekonywał ich na podstawie Pism że tak istotnie jest jak mówi , Ty na czym opierasz swoje twierdzenia ? co to za logika gdzie sam sobie zaprzeczasz ? Twierdzisz że Jezus jest Bogiem Ojcem i jednocześnie nie jest Bogiem Ojcem gdyż jest z Boga zrodzonym , gdzie tutaj widzisz logikę ?? Tylko Bóg Ojciec jest niezrodzonym zatem ten co zrodzonym jest nie może być tym Bogiem Ojcem , tak wynika z prostej logiki .
Dalej – Ojciec, Syn – piszesz, że "nie zawsze był skoro zrodzony"
– błąd – dla nas zawsze, bo odkąd pojawił się świat Jezus już był, więc dla nas niczym czasowo nie różni się od Ojca – logika zwykła, wierzę, że dla ciebie nie za trudna, nawet jestem pewien, tylko czy dogmaty ci pozwolą uznać to moje proste i oczywiste rozumowanie i argumenty?
Powyżej napisałem ci w jakim znaczeniu Jezus jest nazwany Bogiem więc wytłumacz mi czy ty wierzysz w dwóch BogówZdecyduj się i wybierz prawidłową odpowiedź, bo by z tobą dyskutować muszę wiedzieć z czym dyskutuję:
1. Jezus jest Bogiem współistotnym Ojcu, Bóg z Boga Światłość ze Światłości, Bóg prawdziwy, z Boga prawdziwego, zrodzony a Ojca, przed wszystkimi wiekami
2. Jezus jest Bogiem, Istotą Boską, ale mniejszy niż Ojciec , czyli panteon mamy, albo Półboga
3. Jezus jest aniołem z misją Mesjańską
4. Jezus jest zwykłym człowiekiem,
5. jakieś inne- jakie?
Oczywiście do każdego z 5 punktów + Jezus był normalnym człowiekiem zrodzonym z Marii, cierpiał i umarł.
Bóg z Boga to przecież dwóch Bogów
Zaznacz właściwą odpowiedź
a) Zgodnie z zapowiedzią anioła Maria miała urodzić syna który był synem Najwyższego Boga i to od Boga miał on otrzymać prawo do Trony
b) Zgodnie z zapowiedzią anioła miała urodzić Boga JHWH
Ew Łuk 1 : I rzekł jej anioł: Nie bój się, Mario, znalazłaś bowiem łaskę u Boga. (31) I oto poczniesz w łonie, i urodzisz syna, i nadasz mu imię Jezus. (32) Ten będzie wielki i będzie nazwany Synem Najwyższego. I da mu Pan Bóg tron jego ojca Dawida.
Zaznacz właściwą odpowiedź
Kim miał być narodzony Jezus ?
a) Bogiem JHWH
b) Synem Boga JHWH
Gal 4:4 lecz gdy nadeszło wypełnienie czasu, zesłał Bóg Syna swego, który się narodził z niewiasty i podlegał zakonowi,
Ew Jan 3:16 Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny.
Wybierz właściwą odpowiedź a lub b
Kim Jezus Jezus w niebie Synem Boga czy samym Bogiem
a) Synem Boga
b) Bogiem Ojcem
ew Jan 20: 17 Rzekł jej Jezus: Nie dotykaj mnie, bo jeszcze nie wstąpiłem do Ojca; ale idź do braci moich i powiedz im: Wstępuję do Ojca mego i Ojca waszego, do Boga mego i Boga waszego.
1 Kor 11:3 A chcę, abyście wiedzieli, że głową każdego męża jest Chrystus, a głową żony mąż, a głową Chrystusa Bóg.
Efz 1:3 , 17
Błogosławiony niech będzie Bóg i Ojciec Pana naszego Jezusa Chrystusa, który nas ubłogosławił w Chrystusie wszelkim duchowym błogosławieństwem niebios;
17. aby Bóg Pana naszego Jezusa Chrystusa, Ojciec chwały, dał wam Ducha mądrości i objawienia ku poznaniu jego,
Na koniec podstawowe pytanie na czym polegało według listu do Filipian 2:9 wywyższenie Syna Bożego , skoro według twojego kościoła Jezus nigdy nie przestał być Bogiem ?
Jezus był na ziemi Bogiem i człowiekiem po wzbudzeniu z martwych powrócił do nieba i jest Bogiem i człowiekiem , więc gdzie tutaj miejsce na wywyższenie o którym pisze Paweł ?
Najwyższy Stwórca mówi o sobie że się nie zmienia jak i również że nie jest człowiekiem . Ty wierzysz w coś przeciwnego więc zdecyduj się komu chcesz wierzyć Bóg czy nauce wymyślonej przez ludzi ?
Ozea 11:9 Nie wyleję mego srogiego gniewu, nie chcę ponownie zniszczyć Efraima,bo Ja jestem Bogiem, a nie człowiekiem, jestem pośród ciebie jako Święty i nie przychodzę, aby niszczyć.
Malach 3 :6 Zaiste Ja, Pan, nie zmieniam się, lecz i wy nie przestaliście być synami Jakuba.
Dezerterze a ja ci bardzo poważnie odpowiadam : W pisz sobie w google ,, Pierwsze tłumaczenia Biblii z j hebrajskiego
Czy pewny jesteś, że Hebrajski był używany bez przerwy przez 2000 lat, podobnie Koine?, czy pewny jesteś, że przez 2000 lat się nie zmieniała?!. A czy uważasz, że Koine nawet 2000 lat temu w Aleksandrii znaczyła (słowa) to samo co w Jerozolimie i Rzymie? - pytam bardzo poważnie!
Dziwię się że tak proste rozwiązanie nikt z was nie wpadł
Teraz pomyśl w jaki sposób Akwila , Theodocjan , Symach i wielu innych mogli dokonać tłumaczenia Biblii z j hebrajskiego na inne języki skoro rzekomo miały to być języki martwe ?
Kolejne pytanie są ludzie którzy odczytali teksty znalezione w grotach nad morzem martwych , jak tego dokonali ? kto ich nauczył skoro te teksty pochodzą z okresu przed Chrystusem zapis liter hebrajskich wygląda inaczej aniżeli pisownia współczesna ??
„Dlatego do mnie bardziej przemawia to co nie podlega interpretacji, a co Tomaszek i Andej podkreślili:
Zwyczaj oddawani czci i padania na twarz był znany już w czasach Abrahama , ale jak rozumiem nikt z was pewnie o tym nie wiedziałJezus mówi o sobie a żydzi bogobojni padają w strachu na twarz - wyjaśnij Kamilu dlaczego ?
Drugie pytanie do Kamila - wyjaśnij jakim cudem żydzi (apostołowie,pisarze NT, piersi biskupi judeochrześcijańscy) uwierzyli w drugiego Boga „
1 Moj 23:7 Wtedy wstał Abraham i pokłonił się ludowi tego kraju, Chetytom,
1 Sam 24:9 Potem wstał również Dawid i wyszedłszy z jaskini, wołał za Saulem: Panie mój, królu! A gdy Saul obejrzał się poza siebie, Dawid padł twarzą ku ziemi i oddał mu pokłon
2 Sam 9:6 A gdy Mefiboszet, syn Jonatana, wnuk Saula, przybył do króla, padł na twarz i oddał mu pokłon, a Dawid rzekł: Mefiboszecie! A ten na to: Oto sługa twój!
Wszystkie cuda jakie czynił Jezus nie przypisywał je sobie ale swemu Bogu który to posłał swego Syna
Dz 2: 22 Mężowie izraelscy! Posłuchajcie tych słów: Jezusa Nazareńskiego, męża, którego Bóg wśród was uwierzytelnił przez czyny niezwykłe, cuda i znaki, jakie Bóg przez niego między wami uczynił, jak to sami wiecie
Bóg również czynił wielkie cuda przez ręce apostołów dlatego że tak jak Syn Boga Jezus byli oni narzędziem w ręku Boga .
Czytałem prywatą wiadomość ...
Dezerterze czy to forum to kółko wzajemnej adoracji czy raczej każdy uczestnik jest zainteresowany zgłębianiem Pisma św ?
Mam wile materiałów odnośnie tego czego nauczali Ojcowie Kościoła więc śmiało możemy rozmawiać tylko nie wiem czy otrzymam od was odpowiedź na moje pytania dotyczące tego jak zmieniła się nauka Ojców kościoła w porównaniu do współczesnego nauczania .