Proroctwo Biblijne bez podstaw biblijnych... czytasz czasem co piszesz?ŚJ przynajmniej gdy przedstawiają jakieś rozumienie spraw Biblijnych ściśle trzymają się kanonu Biblii i nigdy nie wykraczamy poza to co pisze Biblii. Natomiast ta nauka o Marii bez grzechu to dopiero jest proroctwo bez jakichkolwiek podstaw Biblijnych.
Ile razy trzeba o tym pisać by dotarło?Ba nawet więcej! w Biblii pisze wyraźnie że Jezus miał Braci i siostry zatem Maria nie była niepokalana
Znamy nie tylko ?rodzeństwo? Jezusa, ale także.... rodziców owego ?rodzeństwa?! I nie są nimi bynajmniej św.Józef i św.Maryja. W opisie śmierci Jezusa u Jana czytamy:
?A obok krzyża Jezusowego stały: Matka Jego i siostra Matki Jego, Maria, żona Kleofasa, i Maria Magdalena.? / J 19,25/
Zaś u Mateusza:
?Między nimi były: Maria Magdalena, Maria, matka Jakuba i Józefa, oraz matka synów Zebedeusza.? /Mt 27,56/
Czyli Jakub, Szymon i Juda byli synami Kleofasa i jego żony, Marii.
Zgadza się to zresztą z innymi zapisami. Jakub apostoł jest nazwany ?bratem Pańskim?: ?Spośród zaś innych, którzy należą do grona Apostołów, widziałem jedynie Jakuba, brata Pańskiego.? /Gal 1,19/ a autor Listu Judy(różny od Judy Tadeusza) pisze o sobie ?Juda, sługa Jezusa Chrystusa, brat zaś Jakuba? /Jud 1,1/
(Potwierdzenia znajdują się też w pismach starochrześcijańskich ? Hegezyp (+185) w Historii Kościoła pisze o Judzie ? krewnym Jezusa który jest synem Marii, zony Kleofasa. Podobnie Euzebiusz (+260) wymienia Szymona jako syna Kleofasa. Orygenes ((ur 185 r) w ?Komentarzu do Ewangelii św.Jana? pisze ?Jezus nie miał naturalnych braci, bo ani dziewica nie urodziła nikogo innego, ani On sam nie był synem Józefa?)
Nawiasem mówiąc, we fragmencie J 9,25 warto zwrócić uwagę na coś jeszcze; ?Maria, żona Kleofasa? jest przedstawiona jako siostra Matki Jezusa ? która, jak wiemy także miała na imię Maria. Już samo to świadczy o użyciu ? w tym wersecie ? słowa ?siostra? (??????) w znaczeniu dalszej rodziny ? nie jest bowiem możliwe, by dwu rodzonym siostrom nadano to samo imię!
W Biblii słowo ?brat? (adelphos) pada w Nowym Testamencie 343 razy, oznaczając brata rodzonego, przybranego, kuzyna (Ga 1,19), chrześcijanina lub uczestnika wspólnoty. Sam Jezus nazywa tak apostołów.
Jako się rzekło, słowo występuje w Biblii dość często ? dlatego tylko parę przykładów dla każdego ze znaczeń:
Brat rodzony
?Abraham był ojcem Izaaka; Izaak ojcem Jakuba; Jakub ojcem Judy i jego braci? /Mt 1,2/
Starszego wiekiem nie strofuj, lecz nakłaniaj prośbą jak ojca, młodszych - jak braci? /1 Tm 5,1/
Brat w sensie etnicznym
?Wprawdzie i ci z synów Lewiego, którzy otrzymują kapłaństwo, mają zgodnie z Prawem polecenie pobierania dziesięciny od ludu, to jest od braci swoich, chociaż i ci wywodzą się z rodu Abrahama. ? /Hbr 7,5/
[Mojżesz] ?Gdy skończył lat czterdzieści, przyszło mu na myśl odwiedzić swych braci, synów Izraela. I zobaczył jednego, któremu wyrządzono krzywdę. Stanął w jego obronie i zabiwszy Egipcjanina pomścił skrzywdzonego. Sądził, że bracia jego zrozumieją iż Bóg przez jego ręce daje im wybawienie, lecz oni nie zrozumieli. ? /Dz 7,23-25/
Uczeń Jezusa
?Rozeszła się wśród braci wieść, że uczeń ów nie umrze. Ale Jezus nie powiedział mu, że nie umrze, lecz: Jeśli Ja chcę, aby pozostał aż przyjdę, co tobie do tego?? /J 21,23/
?ale Ja prosiłem za tobą, żeby nie ustała twoja wiara. Ty ze swej strony utwierdzaj twoich braci. ? /Łk 22,32/
Wspólnota chrześcijańska
?Niektórzy przybysze z Judei nauczali braci: Jeżeli się nie poddacie obrzezaniu według zwyczaju Mojżeszowego, nie możecie być zbawieni. ? (Dz 15,1)
?Juda i Sylas, którzy byli również prorokami, w częstych przemówieniach zachęcali i umacniali braci. ? /Dz 15,32/
Chrześcijanie
?Tak bowiem Ten, który uświęca, jak ci, którzy mają być uświęceni, z jednego /są/ wszyscy. Z tej to przyczyny nie wstydzi się nazywać ich braćmi swymi? /Hbr 2,11/
Brat przyrodni
?Spośród zaś innych, którzy należą do grona Apostołów, widziałem jedynie Jakuba, brata Pańskiego? /Gal 1,19/
Przykłady na zamienne używanie słów kuzyn(-ka) i brat(siostra):
?A Raguel posłyszał te słowa i rzekł do młodzieńca: Jedz i pij, i niech ci będzie dobrze tej nocy! Nie ma bowiem żadnego człowieka, oprócz ciebie, który by miał prawo wziąć Sarę, córkę moją, za żonę, bracie. Także i ja nie mam władzy dać jej innemu mężowi oprócz ciebie, ponieważ ty jesteś najbliższym krewnym.? (Tb 7:10)
Podobnie w Rdz 24,48 użyto słowa ?siostra? na określenie Rebeki ? bratanicy Abrahama. Także Jan Chrzciciel nazywany jest bratem Jezusa (adelphos)
Więcej i dokładniej http://analizy.biz/marek1962/km7.pdf