Mem.
- Andej
- Legendarny komentator
- Posty: 22637
- Rejestracja: 20 lis 2016
- Been thanked: 4222 times
Re: Mem.
Jestem po obiedzie, nie mogę się śmiać za bardzo. Definicje sofizmatu znajdziesz w sieci.
I pamiętaj, że to nie Cię tak nazwałem, tylko Ty sam.
I pamiętaj, że to nie Cię tak nazwałem, tylko Ty sam.
Wszystko co piszę jest moim subiektywnym poglądem. Nigdy nie wypowiadam się w imieniu Kościoła. Moje wypowiedzi nie są autoryzowane przez Kościół.
- ImperatorLudzkości
- Bywalec
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 sie 2020
- Lokalizacja: Terra
- Wyznanie: Ateista
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 12 times
- Kontakt:
Re: Mem.
Nadzieja jest pierwszym krokiem na drodze do rozczarowania.
R.I.P Apostata ????-2020 - Zbanowany, lecz nie zapominany.
R.I.P Apostata ????-2020 - Zbanowany, lecz nie zapominany.
- Tek de Cart
- Biegły forumowicz
- Posty: 1601
- Rejestracja: 4 wrz 2017
- Lokalizacja: szczęśliwy mąż i ojciec, Warszawa
- Wyznanie: Katolicyzm
- Has thanked: 204 times
- Been thanked: 638 times
- Kontakt:
Re: Mem.
1 lub 16, zależy czy wg szkoły falenickiej czy otwockiej
Nie sprzedawaj duszy diabłu, Bóg da Ci za nią więcej!
- Andej
- Legendarny komentator
- Posty: 22637
- Rejestracja: 20 lis 2016
- Been thanked: 4222 times
Re: Mem.
8/2(2+2)= 8/2*4 = 4/4 = 1
lub
8/2(2+2)= 8/2*4 = 8/8 = 1
Najpierw w nawiasie. Następnie w dowolnej kolejności.
8/2(2+2) = {8/[2(2+2)]} = (8/2)/(2+2) ten ostatni zapis może wydawać się niezbyt zrozumiały. Ale gry zapiszemy działanie następująco, to wszystko staje się jasne:
lub
8/2(2+2)= 8/2*4 = 8/8 = 1
Najpierw w nawiasie. Następnie w dowolnej kolejności.
8/2(2+2) = {8/[2(2+2)]} = (8/2)/(2+2) ten ostatni zapis może wydawać się niezbyt zrozumiały. Ale gry zapiszemy działanie następująco, to wszystko staje się jasne:
Wszystko co piszę jest moim subiektywnym poglądem. Nigdy nie wypowiadam się w imieniu Kościoła. Moje wypowiedzi nie są autoryzowane przez Kościół.
-
- Super gaduła
- Posty: 1386
- Rejestracja: 28 wrz 2020
- Has thanked: 502 times
- Been thanked: 216 times
Re: Mem.
Wedlug obowiazujacych zasad w europejskim zapisie wynikiemjest 1.
Ale . Zapisy dzialan sa umowne i to trzeba uwzglednic przy obliczeniach - w niektorych krajach europejskich nawiasy pelnia inna nieco role, a zapis amerykanski to tez troche inna metoda.
Ale . Zapisy dzialan sa umowne i to trzeba uwzglednic przy obliczeniach - w niektorych krajach europejskich nawiasy pelnia inna nieco role, a zapis amerykanski to tez troche inna metoda.
-
- Super gaduła
- Posty: 1386
- Rejestracja: 28 wrz 2020
- Has thanked: 502 times
- Been thanked: 216 times
Re: Mem.
Ja wypowiedzialem sie nie o zasadach kolejnosci, ale o roznicach w rozumieniu zapisu. Dlatego w teorii matematyki stosuje sie przy zapisie jeszcze dodatkowe omowienie znaczen ... poniewaz ma to wplyw nawet na kolejnosc obliczania, na rozumienie podzialu, na podjecie potegowania lub nie podjacie potegowania itd.
Ps: pisze o tym, gdyz spotkalem sie z tym problemem na zywo za granica na wykladach.
Ps: pisze o tym, gdyz spotkalem sie z tym problemem na zywo za granica na wykladach.
- Andej
- Legendarny komentator
- Posty: 22637
- Rejestracja: 20 lis 2016
- Been thanked: 4222 times
Re: Mem.
Napisałem o kolejności i o równoważnych zapisach. Zadanie jest jednoznaczne. To jest pozorne wprowadzenie w błąd.
Jednak dla czystości zapisu warto korzystać z kreski ułamkowej, lub dodatkowego nawiasu, aby otyrzymać wiecej.
Moses pyta Jacoba:
- Ile to jest 2 x 2?
- A sprzedajesz, czy kupujesz?
Dyrekcja chce zatrudnić asystentkę. Na ogłoszenie zgłasza się kilka osób.
Ponętna kobieta, doświadczona sekretarka, przebojowy młodzieniec i starszawy pan.
Każdy, po kolei wzywany i każdemu zadają to samo pytanie: Ile to jest 2+2?
Odpowiadają: Cztery. Na to dyrektor, proszę czekać na informację.
Ostatni na to samo pytanie odpowiada: A ile panu dyrektorowi potrzeba?
I ten został przyjęty.
Jednak dla czystości zapisu warto korzystać z kreski ułamkowej, lub dodatkowego nawiasu, aby otyrzymać wiecej.
Moses pyta Jacoba:
- Ile to jest 2 x 2?
- A sprzedajesz, czy kupujesz?
Dyrekcja chce zatrudnić asystentkę. Na ogłoszenie zgłasza się kilka osób.
Ponętna kobieta, doświadczona sekretarka, przebojowy młodzieniec i starszawy pan.
Każdy, po kolei wzywany i każdemu zadają to samo pytanie: Ile to jest 2+2?
Odpowiadają: Cztery. Na to dyrektor, proszę czekać na informację.
Ostatni na to samo pytanie odpowiada: A ile panu dyrektorowi potrzeba?
I ten został przyjęty.
Wszystko co piszę jest moim subiektywnym poglądem. Nigdy nie wypowiadam się w imieniu Kościoła. Moje wypowiedzi nie są autoryzowane przez Kościół.
- sądzony
- Legendarny komentator
- Posty: 13925
- Rejestracja: 20 lut 2020
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Wyznanie: Chrześcijanin
- Has thanked: 2040 times
- Been thanked: 2227 times
Re: Mem.
Jakże ta matma logicznie niejednoznaczna.
"W owym dniu poznacie, że Ja jestem w Ojcu moim, a wy we Mnie i Ja w was." J 14.20
- Andej
- Legendarny komentator
- Posty: 22637
- Rejestracja: 20 lis 2016
- Been thanked: 4222 times
Re: Mem.
Wprost przeciwnie. Niejednoznaczna dla tych, którzy nie mieli takiego przedmiotu w szkole. Matematyka jest piękna w swojej żelaznej logice i konkretnych zasadach.
Wszystko co piszę jest moim subiektywnym poglądem. Nigdy nie wypowiadam się w imieniu Kościoła. Moje wypowiedzi nie są autoryzowane przez Kościół.
- sądzony
- Legendarny komentator
- Posty: 13925
- Rejestracja: 20 lut 2020
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Wyznanie: Chrześcijanin
- Has thanked: 2040 times
- Been thanked: 2227 times
Re: Mem.
Zgadza się. Bo nie tłumaczy rzeczywistości. Jest od początku do końca stworzona przez człowieka i dla człowieka.
Jestem inżynierem, a co za tym idzie poznałem matematykę wyższą (a przynajmniej liznąłem).
Próbowałem nawet swoich sił studiując matematykę na Uniwersytecie Wrocławskim
(przyznaje zrezygnowałem - bo mnie przeraziła).
Wiem że ma swoje "dziury". Ukazuje to choćby niemożliwość określenia wartości liczby pi,
a co za tym idzie (nieznaczny choć zawsze) błąd w określaniu obwodów, powierzchni, objętości
większości stworzonych przez Boga "kształtów" (w przeciwieństwie do tych tworzonych przez człowieka).
Także matematyka opowiada nam
nie o świecie stworzonym przez Boga lecz tym stworzonym (tłumaczonym sobie) przez człowieka.
"W owym dniu poznacie, że Ja jestem w Ojcu moim, a wy we Mnie i Ja w was." J 14.20