Fajne filmy
Fajne filmy
Hejka szukam inspiracji, tylko plis nie horrory, chyba że był już taki temat ale nie znalazłam, pozdrawiam.
- sądzony
- Legendarny komentator
- Posty: 13866
- Rejestracja: 20 lut 2020
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Wyznanie: Chrześcijanin
- Has thanked: 2032 times
- Been thanked: 2216 times
- miłośniczka Faustyny
- Mistrz komentowania
- Posty: 4469
- Rejestracja: 26 sie 2018
- Lokalizacja: Ulica Sezamkowa
- Has thanked: 1082 times
- Been thanked: 1150 times
Re: Fajne filmy
1. Film bułgarski o tytule "Ave"
2. "Hobbit" 1) część " Hobbit niezwykła podróż" 2)część " Hobbit Pustkowie Smauga" 3) część "Hobbit bitwa pięciu armii"
3. Opowieści z Narnii (bardzo polecam też książki o tym samym tytule, zwłaszcza że są to utwory o tematyce chrześcijańskiej)
Dodano po 2 minutach 19 sekundach:
"Koralinę i tajemnicze drzwi" odradzam stanowczo, to horror dla dzieci, bałam się po tym kilka lat. To było straszne.
2. "Hobbit" 1) część " Hobbit niezwykła podróż" 2)część " Hobbit Pustkowie Smauga" 3) część "Hobbit bitwa pięciu armii"
3. Opowieści z Narnii (bardzo polecam też książki o tym samym tytule, zwłaszcza że są to utwory o tematyce chrześcijańskiej)
Dodano po 2 minutach 19 sekundach:
"Koralinę i tajemnicze drzwi" odradzam stanowczo, to horror dla dzieci, bałam się po tym kilka lat. To było straszne.
Odkąd umiłowałam Boga całą istotą swoją, całą mocą swego serca, od tej chwili ustąpiła bojaźń, i chociażby mi nie wiem już jak mówiono o Jego sprawiedliwości, to nie lękam się Go wcale, bo poznałam Go dobrze: Bóg jest Miłość a Duch Jego- jest spokój"
Re: Fajne filmy
Czasem lubię oglądnąć jakiś film po prostu, bez drugiego dna, tylko nie lubię jakiś bardzo agresywnych, horrorów i głupich, więc wiesz grono filmów mocno się zawęża (dużo bajek oglądam bo mam dzieci ale czasem mam ochotę na film, rzadko ale mam)
-
- Złoty mówca
- Posty: 6093
- Rejestracja: 12 mar 2016
- Wyznanie: Katolicyzm
- Has thanked: 464 times
- Been thanked: 926 times
Re: Fajne filmy
Za bardzo dobry uważam film "Apocalypto" Mela Gibsona z 2006 r. Trochę brutalnych scen ale bardzo prawdziwy i jednak z happy endem.
Z dawnych filmów podobał mi się "Na wschód od Edenu z 1955 r.
Ale lubię też niektóre westerny - na przykład "W samo południe" z 1952 r.
Z romantycznych podobał mi się " Duma i uprzedzenie" z 2005 r.
Z polskich to bardzo lubię serial "Kariera Nikodema Dyzmy" - niesamowita gra aktorska
Z dawnych filmów podobał mi się "Na wschód od Edenu z 1955 r.
Ale lubię też niektóre westerny - na przykład "W samo południe" z 1952 r.
Z romantycznych podobał mi się " Duma i uprzedzenie" z 2005 r.
Z polskich to bardzo lubię serial "Kariera Nikodema Dyzmy" - niesamowita gra aktorska
Ostatnio zmieniony 2020-11-23, 19:01 przez Albertus, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tek de Cart
- Biegły forumowicz
- Posty: 1601
- Rejestracja: 4 wrz 2017
- Lokalizacja: szczęśliwy mąż i ojciec, Warszawa
- Wyznanie: Katolicyzm
- Has thanked: 202 times
- Been thanked: 638 times
- Kontakt:
Re: Fajne filmy
"Cyrk Motyli" - krótki, można na u2bie obejrzeć:
Nie sprzedawaj duszy diabłu, Bóg da Ci za nią więcej!
Re: Fajne filmy
Głównie dramaty:
1. Green Book - o dyskryminacji rasowej w USA
2. Nietykalni - o niepełnosprawności
3. Mój przyjaciel Hachiko - o wiernym psie
4. Zielona mila - o karze śmierci
5. Live Rosie - o nieplanowanej ciąży, przyjaźni i milosci
6. Mandarynki - o bezsensie wojny.
7. Opowieść - o wykorzystywaniu seksualnym dzieci z zaskakującej perspektywy
8. Boże ciało - o chłopaku podszywających.sie pod księdza
9. Pod ciemnymi gwiazdami - triller trzymający w napięciu o niewyjaśnionym morderstwie.
10. Efekt motyla - o chłopaku który cofał się w czasie.
11. Labirynt Fauna - trochę straszny, o dziewczynce która poznaje fantastyczny ale nieco upiorny świat.
12. Kształt wody - teraz trzymający w napięciu o istocie schytanej przez wojskowych.
13. Zniewolony. 12 years a slave - o niewolnictwie w USA
14. Mudbound - też o dyskryminacji czasnoskórych
15. Chce się żyć - o niepełnosprawności.
Dodano po 11 minutach 15 sekundach:
16. Jack, jakiego nie znacie - o eutanazji
1. Green Book - o dyskryminacji rasowej w USA
2. Nietykalni - o niepełnosprawności
3. Mój przyjaciel Hachiko - o wiernym psie
4. Zielona mila - o karze śmierci
5. Live Rosie - o nieplanowanej ciąży, przyjaźni i milosci
6. Mandarynki - o bezsensie wojny.
7. Opowieść - o wykorzystywaniu seksualnym dzieci z zaskakującej perspektywy
8. Boże ciało - o chłopaku podszywających.sie pod księdza
9. Pod ciemnymi gwiazdami - triller trzymający w napięciu o niewyjaśnionym morderstwie.
10. Efekt motyla - o chłopaku który cofał się w czasie.
11. Labirynt Fauna - trochę straszny, o dziewczynce która poznaje fantastyczny ale nieco upiorny świat.
12. Kształt wody - teraz trzymający w napięciu o istocie schytanej przez wojskowych.
13. Zniewolony. 12 years a slave - o niewolnictwie w USA
14. Mudbound - też o dyskryminacji czasnoskórych
15. Chce się żyć - o niepełnosprawności.
Dodano po 11 minutach 15 sekundach:
16. Jack, jakiego nie znacie - o eutanazji
Ostatnio zmieniony 2020-11-24, 09:49 przez afilatelista_michal, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tek de Cart
- Biegły forumowicz
- Posty: 1601
- Rejestracja: 4 wrz 2017
- Lokalizacja: szczęśliwy mąż i ojciec, Warszawa
- Wyznanie: Katolicyzm
- Has thanked: 202 times
- Been thanked: 638 times
- Kontakt:
Re: Fajne filmy
polecam 2 filmy wojenne w reżyserii Clinta Eastwooda:
Sztandar chwały
Listy z Iwo Jimy
oba opowiadają historię amerykańskiego desantu na japońską wyspę Iwo Jima - tyle że jeden z amerykańskiej perspektywy, a drugi oczami Japończyków.
Zwłaszcza ten drugi był dla mnie ciekawy, amerykańskie filmy wojenne mają swój urok, ale można się do nich przyzwyczaić natomiast perspektywa japońska jest dla nas Europejczyków dosyć egzotyczna.
Sztandar chwały
Listy z Iwo Jimy
oba opowiadają historię amerykańskiego desantu na japońską wyspę Iwo Jima - tyle że jeden z amerykańskiej perspektywy, a drugi oczami Japończyków.
Zwłaszcza ten drugi był dla mnie ciekawy, amerykańskie filmy wojenne mają swój urok, ale można się do nich przyzwyczaić natomiast perspektywa japońska jest dla nas Europejczyków dosyć egzotyczna.
Nie sprzedawaj duszy diabłu, Bóg da Ci za nią więcej!
Re: Fajne filmy
Mnie interesuje historia rodów królewskich w Anglii, cieszyłam się ostatnio bo na HBO GO, netflix znalazłam kilka seriali, które (w miarę) trzymając się historii zrobiły kawał dobrego filmu oddającego klimat epoki.
Trzeba oglądać w kolejności, aby zyskać chronologię wydarzeń:
1.Biała królowa
2. Biała księżniczka
3. Hiszpańska księżniczka
4. Kochanice Króla
5. Elizabeth (1998)
6. Elizabeth: Złoty wiek (2007)
7. Maria, królowa Szkotów (2018)
potem jest luka w tworzeniu filmów o dwóch stuleciach historii (chyba że ktoś wie/zna jakieś tytuły),
ale serial
8. Wiktoria - wynagradza wiele.
no i na koniec :
9. The Crown - Królowa - o obecnej Królowej Elżbiecie II
Trzeba oglądać w kolejności, aby zyskać chronologię wydarzeń:
1.Biała królowa
2. Biała księżniczka
3. Hiszpańska księżniczka
4. Kochanice Króla
5. Elizabeth (1998)
6. Elizabeth: Złoty wiek (2007)
7. Maria, królowa Szkotów (2018)
potem jest luka w tworzeniu filmów o dwóch stuleciach historii (chyba że ktoś wie/zna jakieś tytuły),
ale serial
8. Wiktoria - wynagradza wiele.
no i na koniec :
9. The Crown - Królowa - o obecnej Królowej Elżbiecie II
- Dezerter
- Legendarny komentator
- Posty: 15068
- Rejestracja: 24 sie 2015
- Lokalizacja: Inowrocław
- Has thanked: 4241 times
- Been thanked: 2970 times
- Kontakt:
Re: Fajne filmy
Z aktualnych polecam:
Osiecka - serial obowiązkowy dla miłośników muzyki i szerzej sztuki, bo jest tam o wszystkim
Z klasyki wszech-czasów jeśli przegapiłaś któryś to koniecznie do obejrzenia:
Życie jest piękne - La vita è bella 1997
Siedem 1995
Pianista - The Pianist 2002
Piękny umysł - A Beautiful Mind 2001
Incepcja - Inception 2010
Leon zawodowiec - Léon 1994
Zapach kobiety - Scent of a Woman 1992
Bogowie 2014
Mój przyjaciel Hachiko - Hachi: A Dog's Tale 2009
Przebudzenia - Awakenings 1990
Rain Man - 1988
Adwokat diabła - The Devil's Advocate 1997
Najlepszy - 2017
Lśnienie - The Shining 1980
Stowarzyszenie Umarłych Poetów - Dead Poets Society 1989
To ci powinno wystarczyć na jakiś czas
Osiecka - serial obowiązkowy dla miłośników muzyki i szerzej sztuki, bo jest tam o wszystkim
Z klasyki wszech-czasów jeśli przegapiłaś któryś to koniecznie do obejrzenia:
Życie jest piękne - La vita è bella 1997
Siedem 1995
Pianista - The Pianist 2002
Piękny umysł - A Beautiful Mind 2001
Incepcja - Inception 2010
Leon zawodowiec - Léon 1994
Zapach kobiety - Scent of a Woman 1992
Bogowie 2014
Mój przyjaciel Hachiko - Hachi: A Dog's Tale 2009
Przebudzenia - Awakenings 1990
Rain Man - 1988
Adwokat diabła - The Devil's Advocate 1997
Najlepszy - 2017
Lśnienie - The Shining 1980
Stowarzyszenie Umarłych Poetów - Dead Poets Society 1989
To ci powinno wystarczyć na jakiś czas
Ostatnio zmieniony 2021-01-01, 20:01 przez Dezerter, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie czyńcie tak jak ci przeciw którym występujecie.
- Morkej
- Biegły forumowicz
- Posty: 1725
- Rejestracja: 2 wrz 2018
- Wyznanie: Katolicyzm
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 354 times
Re: Fajne filmy
Mnie szlak trafia jak widzę tą wszechobecną propagandę Netflixową w ich produkcjach. Te wciskanie na siłę aktorów o innym kolorze skóry do czasów, które kompletnie nie pasują do ich obecności w granych rolach. W sensie nie mam nic przeciwko takim osobom, ale bądźmy poważni. Za chwilę będziemy mieli serial o rdzennych czarnych odkrywcach geograficznych z Europy, którzy odkrywają Afrykę i jej czarną ludność gdzie dziwią się ich kolorze skóry. No przecież to jakaś paranoja.
Oczekuj Pana, bądź mężny w działaniu i umacniaj się w sobie; nie trać ufności, nie poddawaj się,
lecz ciałem i duszą walcz o chwałę Bożą. - Tomasz à Kempis
lecz ciałem i duszą walcz o chwałę Bożą. - Tomasz à Kempis
- Marek_Piotrowski
- Legendarny komentator
- Posty: 19237
- Rejestracja: 1 cze 2016
- Wyznanie: Katolicyzm
- Has thanked: 2649 times
- Been thanked: 4665 times
- Kontakt:
Re: Fajne filmy
Ja kocham stare filmy.
Ulubiony zagraniczny - to oczywiście "12 gniewnych ludzi" (w wersji z 1957 roku, poźniejsze nie są tak dobre, choć ciekawa - mimo że propagandowa - jest wersja... rosyjska).
Ulubiony krajowy "Pociąg" Kawalerowicza z rewelacyjnymi rolami Leona Niemczyka i i Lucyny Winnickiej (oraz taką sobie rolą Cybulskiego). Uważam ten film za jeden z najlepszych w ogóle w kinomatografii światowej (co jest o tyle dziwne, ze pozostałe filmy Kawalerowicza są raczej takie sobie).
Znakomity był też motyw muzyczny z charakterystyczną wokalizą.
Można legalnie oglądnąć za darmo tu https://www.ipla.tv/wideo/film/Pociag/e ... c7cb9a062e (niestety, trzeba wcześniej przejść przez 20 sek reklamy)
Obaw filmy dzieją się praktycznie niemal w jednym pomieszczeniu.
Ulubiony zagraniczny - to oczywiście "12 gniewnych ludzi" (w wersji z 1957 roku, poźniejsze nie są tak dobre, choć ciekawa - mimo że propagandowa - jest wersja... rosyjska).
Ulubiony krajowy "Pociąg" Kawalerowicza z rewelacyjnymi rolami Leona Niemczyka i i Lucyny Winnickiej (oraz taką sobie rolą Cybulskiego). Uważam ten film za jeden z najlepszych w ogóle w kinomatografii światowej (co jest o tyle dziwne, ze pozostałe filmy Kawalerowicza są raczej takie sobie).
Znakomity był też motyw muzyczny z charakterystyczną wokalizą.
Można legalnie oglądnąć za darmo tu https://www.ipla.tv/wideo/film/Pociag/e ... c7cb9a062e (niestety, trzeba wcześniej przejść przez 20 sek reklamy)
Obaw filmy dzieją się praktycznie niemal w jednym pomieszczeniu.
Re: Fajne filmy
Właśnie zaczęłam ten serial oglądać, widząc na balu angielskiej arystokracji czarnoskórą Lady - czyli arystokratka angielską, trzeba zaliczyć ten serial do fantastyki;-)Morkej pisze: ↑2021-01-02, 13:32Mnie szlak trafia jak widzę tą wszechobecną propagandę Netflixową w ich produkcjach. Te wciskanie na siłę aktorów o innym kolorze skóry do czasów, które kompletnie nie pasują do ich obecności w granych rolach. W sensie nie mam nic przeciwko takim osobom, ale bądźmy poważni. Za chwilę będziemy mieli serial o rdzennych czarnych odkrywcach geograficznych z Europy, którzy odkrywają Afrykę i jej czarną ludność gdzie dziwią się ich kolorze skóry. No przecież to jakaś paranoja.
Dla mnie to śmieszne... ale obawiam sie że młode pokolenie to po prostu "łyknie" bez zastanowienia...