Zarzut Antropocentryzmu w tzw Posoborowym Kościele

random1414
Bywalec
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 23 lis 2019
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Zarzut Antropocentryzmu w tzw Posoborowym Kościele

Post autor: random1414 » 2023-05-08, 12:40

Jak forumowicze odpowiadają na argument że obecna praktyka Kościoła,liturgia Kościoła i nauczanie jest skażona antropocentryzmem , a przed SV2 była teocentryczna ?





Awatar użytkownika
miłośniczka Faustyny
Mistrz komentowania
Mistrz komentowania
Posty: 4453
Rejestracja: 26 sie 2018
Lokalizacja: Ulica Sezamkowa
Has thanked: 1081 times
Been thanked: 1150 times

Re: Zarzut Antropocentryzmu w tzw Posoborowym Kościele

Post autor: miłośniczka Faustyny » 2023-05-08, 15:46

Uprzedzam, że nie znam się ani na teologii, ani na apologetyce, a to, co poniżej napiszę to tylko moja, niczym wiarygodnym niepoparta, analiza:

Obejrzałam filmik i nie wiem, jakim cudem wytrzymałam do końca. Autor filmiku krytykuje niemal wszystko (może ta opinia to z mojej strony pewna hipokryzja, bo ja teraz też jego filmik krytykuję...). Mnóstwo zjawisk nazwał "ideologią satanistyczną". Antropocentryzm również utożsamia z ideologią satanizmu. Co ciekawe, nie podoba mu się, że na słowa "Ciało Chrystusa" odpowiadamy "Amen". Uważa, że to "amen" jest przejawem antropocentryzmu. Tymczasem jest wprost odwrotnie. Bo to nie od naszego "Amen" cokolwiek zależy, to słowo oznacza "Niech tak będzie/Niech tak się stanie". To ma być wyrażenie tego, że wierzymy, że Chrystus prawdziwie jest w Najświętszym Sakramencie. W tym kontekście nie ma bardziej teocentrycznej odpowiedzi niż nasze "Amen".
random1414 pisze: 2023-05-08, 12:40 Jak forumowicze odpowiadają na argument że obecna praktyka Kościoła,liturgia Kościoła i nauczanie jest skażona antropocentryzmem , a przed SV2 była teocentryczna ?