Jak wyznać najbliższym wiarę

Piszemy tutaj wszystkie rozterki w naszym życiu duchowym. Rady na temat naszego życia w Kościele katolickim, pouczenie, itp.
wierzacy
Początkujący
Początkujący
Posty: 67
Rejestracja: 19 wrz 2023
Wyznanie: Katolicyzm
Has thanked: 30 times
Been thanked: 17 times

Jak wyznać najbliższym wiarę

Post autor: wierzacy » 2023-09-21, 13:41

Witam,
Jestem nastoletnim, początkującym katolikiem. Od 2-3 tygodni modlę się 2 razy dziennie, rano i wieczorem. Wiem, że pytanie nietypowe, ale jak wyznać rodzicom ateistom wiarę w Boga?
Moi rodzice od 10-15 lat są ateistami, zresztą do niedawna (czego żałuję) też nim byłem, zanim odkryłem wiarę w Ducha Świętego.
Narazie nic jeszcze nie wiedzą o mojej wierze.
Zastanawiam się, jakby to ująć w słowach.
Zależy mi na tym, bo „ukrywanie” wiary przed moimi bliskimi jest sprzeczne z II Przykazaniem, oraz chciałbym, abyśmy jako rodzina udawali się do kościoła itp.
Proszę o odpowiedź.

Awatar użytkownika
Tek de Cart
Biegły forumowicz
Biegły forumowicz
Posty: 1601
Rejestracja: 4 wrz 2017
Lokalizacja: szczęśliwy mąż i ojciec, Warszawa
Wyznanie: Katolicyzm
Has thanked: 202 times
Been thanked: 638 times
Kontakt:

Re: Jak wyznać najbliższym wiarę

Post autor: Tek de Cart » 2023-09-21, 13:55

dużo zmiennych wchodzi w grę ...
to że dziecko w pewnym momencie zaczyna mieć własne pomysły na życie - to jest zaskoczeniem dla wielu rodziców :) a im bardziej ten pomysł jest inny od wyobrażenia rodziców tym większe zaskoczenie może być
pytanie jak Twoi rodzice reagują na 'niespodzianki' które przynosi życie... bardzie stoicko czy agresywnie?
oczywiście rodzicom należy się taka informacja, tylko zastanów się jak im podać, aby nie spowodowało to większego niż trzeba konfliktu (bo to że konflikt może powstać to jeszcze nic złego)