Sklep z dewocjonaliami.

Jeśli nie wiesz gdzie zamieścić swój temat lub nie psuje on nigdzie indzie to napisz go tutaj.
ODPOWIEDZ
Eleonora.
Przybysz
Przybysz
Posty: 2
Rejestracja: 28 gru 2023

Sklep z dewocjonaliami.

Post autor: Eleonora. » 2023-12-28, 14:04

Dzień dobry, chciałabym otworzyć sklep z dewocjonaliami czy ma ktoś może doświadczenie w tej sprawie? W mieście gdzie chcę go otworzyć jest jeden taki sklep (liczba ludności ok 45tys). Myślałam żeby dodatkowo było tam rękodzieło związane z różną tematyką (chrzest, komunia święta itd.). Może znajdzie się ktoś kto mi pomoże czy mam szansę utrzymać się na rynku. Nie wiem jak mogę ten rynek rozpoznać, gdzie szukać informacji. Dziękuję bardzo za pomoc!

Awatar użytkownika
Morkej
Biegły forumowicz
Biegły forumowicz
Posty: 1722
Rejestracja: 2 wrz 2018
Wyznanie: Katolicyzm
Has thanked: 65 times
Been thanked: 354 times

Re: Sklep z dewocjonaliami.

Post autor: Morkej » 2023-12-28, 14:18

Nie mam doświadczenia, bo nie prowadziłem takiego sklepu, ale mogę podzielić się pewną obserwacją. Mieszkam w mieście z mniej więcej podobną liczbą ludności. Jest u nas taki sklep z dewocjonaliami, bardzo mały jeśli chodzi o samą powierzchnię, ale da się kupić wszystko. Działa od 12 lat, jak nie więcej, i dalej ma się dobrze. Parę razy też zdarzyło mi się coś w nim kupić. Chyba sukcesem tutaj jest to, że znajduje się w miarę w centrum miasta, i jest w zasadzie jedynym takim sklepikiem.
Więc najpierw zorientowałbym się, czy jest zapotrzebowanie, bo piszesz, że jeden taki sklep w mieście już jest, a z minimum dwie parafie w Twoim mieście chyba powinny być. Możesz z proboszczami porozmawiać, jak wygląda statystyka np. wspomnianych chrztów i komunii.
Ostatnio zmieniony 2023-12-28, 14:24 przez Morkej, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczekuj Pana, bądź mężny w działaniu i umacniaj się w sobie; nie trać ufności, nie poddawaj się,
lecz ciałem i duszą walcz o chwałę Bożą. - Tomasz à Kempis

Awatar użytkownika
Andej
Legendarny komentator