Skrupuły, wyrzuty sumienia i niepewność

Rozmowa na temat upadłego anioła, czyli szatana, jego cel w świecie, początek jego istnienia, itp.
ODPOWIEDZ
Szymonw
Przybysz
Przybysz
Posty: 5
Rejestracja: 17 sty 2022

Skrupuły, wyrzuty sumienia i niepewność

Post autor: Szymonw » 2022-01-17, 16:06

Szczęść Boże
Jestem uczniem 7 klasy i wiele osób może uznać że jestem za młody żeby pisać na takich stronach, ale ja po prostu musze
Od września 2021 roku dręczą mnie skrupuły i wyrzuty sumienia, czasami są mocniejsze , a czasami lżejsze.
Właśnie teraz są mocniejsze dlatego zdecydowałem się napisać o pomoc.
Więc to są pytania, które mnie dręczą:
1.ostatnio uświadomiłem sobie że dopiero na przełomie września i października 2021 roku w zasadzie dowiedziałem sie czym jest grzech ciężki(to znaczy widziałem że jest cos takiego ale nie wiedziałem czym jest) i jak sie dowiedziałem że wystarczy tylko 1 to naprawde sie załamałem, więc czy moje grzechy z przed dowiedzenia sie tego sie liczą? (Przyczyną mojej niewiedzy nie było moje zaniedbanie, ponieważ nie mówiono mi tego na lekcjach religii, ani nie oczekiwano ode mnie tej wiedzy)
2. Na spowiedzi przed Bożym Narodzeniem wyspowiadałem sie z bardzo starego grzechu i tak go ująłem na spowiedzi:
"Czasami ubierałem postacie w grach w nieprzyzwoite ubrania i czasami robiłem nimi różne nieczyste czynności". I spowiednik odpuscił mi grzechy, ale po spowiedzi zacząłem sie zastanawiać czy na pewno wystarczająco precyzyjne powiedziałem ten grzech. Spowiednik chyba przecież musialby sie dopytać jeśli słyszalby że coś niedoprecyzowałem , ale to była spowiedź przedświąteczna więc może już mu sie śpieszyło.